Zoek MDM

Bulletin

Ford Fiesta III 1600 Turbo schokt hard

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #13913 door handmatig-mechanisch
Ford Fiesta III 1600 Turbo schokt hard. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo vrienden, mijn probleem is dat de auto na 2 of 3 ronden op het circuit te hebben gereden, bij 3500 tpm wild begint te schokken. Als we de turbo verwijderen (dat wil zeggen, de wastegate-stang losmaken), schokt hij niet meer.
Ik denk niet dat het aan de klep ligt, want zelfs als hij schokt, hoor je het wastegate-geluid pas als je het gas loslaat.
Het zijn geen kleine schokjes, het is echt iets heel ergs.
Alvast bedankt, en hier is een link voor het geval je de auto wilt zien (of video's van de rally's en heuvelklims op Mallorca): www.youtube.com/user/anemderallys

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #13985 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Fiesta III 1600 Turbo schokt hard.
Als er vacuüm ontstaat bij de turbo en de solenoïdes, dan is het zeker een vacuüm of een solenoïde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14038 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Fiesta III 1600 Turbo schokt hard.
Hartelijk dank voor je hulp. Ik ga er morgen naar kijken en laat je weten of ik iets heb gezien. Vandaag ga ik onderzoeken wat het vacuüm is en hoe het werkt, want ik heb geen idee. Nogmaals bedankt voor je interesse.:) Ik weet bijna niets van mechanica, maar als je een probleem hebt met een apparaat, vraag het me dan gerust.:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14043 door handmatig-mechanisch
Hé man, kijk, ik denk dat je turbo vastloopt en alleen nog maar met vlagen werkt. Laat me het uitleggen. Ik denk dat hij veel druk vasthoudt en dat wanneer je naar de andere versnelling schakelt, hij volledig loslaat en je dan de trekkracht voelt. Controleer of je geen turbolek hebt of of je turbobooster goed werkt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #14061 door handmatig-mechanisch
Hallo vrienden, bedankt voor jullie antwoord. Gisteren heb ik de solenoïde verwijderd en zo goed mogelijk schoongemaakt (niet veel), en ik denk dat de klep vastzat. Op dit moment lijkt het goed te gaan. De auto loopt soepeler dan ooit, hij accelereert sneller en het uitlaatgeluid is veranderd. Ik denk dat het opgelost is. Over een paar dagen ga ik het eens goed proberen (op het circuit) en dan laat ik jullie weten hoe het is.:lachen: Trouwens, mijn turbodruk is 0,9 bij 6000 tpm. Is dat te veel
of valt het mee? Ik wil het niet verpesten.
ELKE KEER DAT IK GA, ZAL IK DE MONTAGEHANDLEIDING NIET VERGISSEN, DIE HEEFT ME ZO ERG GEHOLPEN. HEEL ERG BEDANKT.:woohoo: