Zoek MDM

Bulletin

Problemen met het vervangen van de handgrepen van een Hyundai Accent

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 1 maand geleden #1387 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en nieuw in de autowereld. De vraag is hoe ik de deurgrepen van een Hyundai Accent uit 1995, die ik onlangs heb gekocht, moet vervangen? Ze zijn kapot gegaan toen criminelen
de auto probeerden te openen en omdat dat niet lukte, hebben ze ze kapotgemaakt. Ik weet niet hoe ik ze moet vervangen. Kan iemand me helpen?
Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 1 maand geleden #1411 door handmatig-mechanisch
Om de deurgrepen te verwijderen, moet je de binnenste deurpanelen verwijderen. Het is een beetje lastig, vooral als je het nog nooit eerder hebt gedaan.

Het eerste wat je moet doen is de ramen helemaal openzetten, de binnenbekleding van de deurgrepen verwijderen, de deurgreep, het opbergvak (indien aanwezig) en de raamgreep (indien handmatig) verwijderen.

Zodra dit is gedaan, zit het binnenpaneel vast met plastic clips aan het deurpaneel. Je moet ze één voor één losklikken, waarbij je oppast dat je ze niet breekt. Zodra het paneel is verwijderd, zie je de deurknop of -greep van binnenuit. Om

deze te verwijderen, moet je ook de verbinding verwijderen die de handgreep vasthoudt en een manier vinden om deze van de deur los te maken (sommige zijn klikbaar, andere zijn van binnenuit vastgeschroefd, enz.).

Het beste, als je het nog nooit eerder hebt gedaan, is om de werkplaatshandleiding van je auto te downloaden, zodat je alles stap voor stap gedetailleerd kunt zien aan de hand van de illustraties, aangezien ik nog nooit een auto zoals die van jou heb gedemonteerd.

Een andere manier om het te leren is door naar een autosloperij te gaan en de handgrepen van een auto zoals die van jou te verwijderen. Het is niet alleen aanzienlijk goedkoper dan nieuwe kopen, maar je moet dan ook de hele deur demonteren, net als bij die van jou.

Als je dan toch bezig bent, kun je voor de zekerheid de plastic clips meenemen, het ringetje voor de raamkruk, dat altijd kapotgaat, een paar zekeringen hier... een paar lampjes daar... enzovoort.

Het is iets omslachtiger, maar wel beter voor je portemonnee.

Proost.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.