Zoek MDM

Bulletin

Daewoo driecilinder

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13763 door handmatig-mechanisch
Daewoo driecilindermotor. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Daewoo Lanos met een 1.5 benzinemotor. Hij loopt al een tijdje op drie cilinders. Ik heb de bougies en bougiekabels vervangen, maar het probleem blijft. Mij is verteld dat het een klepprobleem zou kunnen zijn, maar er is compressie in alle vier de cilinders. Ik heb de compressie handmatig gecontroleerd. U zei dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het de bobine is, maar ik heb die gecontroleerd en die geeft prima vonk. Wat de injectoren betreft, als ik die loskoppel, neemt het vermogen van de motor af.
Ik word echt gek van deze auto en ik weet niet meer wat ik moet doen.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13779 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Daewoo met drie cilinders
Controleer de timing; als de compressie goed is en er geen sprake is van overmatige waterverdamping, is het onwaarschijnlijk dat het aan de cilinderkop ligt. Controleer de olie om er zeker van te zijn dat deze niet geëmulgeerd is, maar ik denk dat als het niet aan de timing ligt, je de cilinderkop zult moeten verwijderen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13790 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Daewoo met drie cilinders
Wat voor brandstofinjectiesysteem heeft het? Als er een verdelerkap op zit, kan het een scheur in de kap zijn. Zo niet, dan kan er een luchtlek zijn bij de pakking van het inlaatspruitstuk. Controleer dit eerst voordat u de kap verwijdert, dat scheelt een hoop werk. Dat is alles wat ik u kan vertellen. Ik zou het eerst in mijn werkplaats laten controleren. Met vriendelijke groet, Dario Avelino Vazquez