Zoek MDM

Bulletin

Problemen met een Renault dCi

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13679 door handmatig-mechanisch
Problemen met een Renault dCi Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een Renault Clio 1.5 dCi die bij 110.000 km door "fabrieksfouten" de leiding die het brandstoffilter met de drukverhogingspomp verbindt, kapot maakte en daar zit het grote probleem.
Ik heb de toevoerslang vervangen en de auto gestart, maar er gebeurde niets, helemaal niets.:( En omdat ik geen scanner heb, ben ik naar een dealer gebracht, waar ze me hebben gestuurd om de auto te laten vervangen:boos: , dat wil zeggen, ze hebben me niet geholpen. Ik ben naar een garage gebracht, waar ze hem hebben gerepareerd en me vertelden dat er vier defecte injectoren waren (omdat het een common-rail type is, branden ze door als er lucht in het hogedruksysteem komt). Ik heb de injectoren in Argentinië gekocht, omdat ze hier in Chili te duur en schaars waren. Ik:( heb ze gemonteerd en geprogrammeerd en ook de drukverhogingspomp schoongemaakt. De motor liep, maar niet helemaal goed, het ding rookte meer dan een Chinese opium hahahahahaha en hij heeft het niet lang volgehouden (minder dan 1000 km).
Nu heb ik de injectoren weer schoongemaakt en opnieuw gemonteerd, en de motor startte. Het probleem is dat het even duurt voordat hij start, maar als je hem aandrukt start hij direct, maar niet met de metalen plaat.
Ik heb het startvermogen van de accu getest met een tester (er zit een nieuwe accu in, 600A CCA), en bij het starten daalt de spanning naar 10,4 tot 10,7 V en slaat de motor niet aan... Hier is het verhaal. Wanneer de accu bij het starten 11 V of meer bereikt, start en loopt de motor.
Wat zou het kunnen zijn? Zouden het de injectoren of een elektrisch probleem kunnen zijn?

Ik hoop dat je snel reageert. Ik maak me min of meer zorgen, aangezien ik ook een motor heb en de strenge Chileense winter eraan komt.:(

Met vriendelijke groet, Davisho

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13688 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Problemen met een Renault dCi
Kijk naar de accu. Die loopt bij het starten min of meer normaal leeg. Het kan zijn dat de verwarming langer dan normaal aan staat en dat het dan niet goed werkt. Je moet hem vervangen, maar bij een exemplaar met een hoger amperage denk ik dat dat het hele probleem is. Je kunt een simpele test doen: 's ochtends bij de eerste start, voordat je hem start, verwarm de bougies handmatig, dat wil zeggen met een kabel van de accu. Als de start dan goed of beter is dan bij een normale start, dan is de accu het probleem. Controleer het en laat het me weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13741 door handmatig-mechanisch
Hoi, ik heb er een gehad en na zoveel testen kwam ik steeds tot de conclusie dat het de injectoren waren, dus heb ik ze ter reparatie aangeboden. De reparateur zei dat ik de leidingen en de bypassklep mee moest nemen, omdat ze erg gevoelig zijn voor hantering. Dat is één ding. Het andere is, als je de turbo van deze motoren hebt gecontroleerd, dat ze wegwerpbaar zijn. De gloeibougies in dit injectiesysteem worden alleen gebruikt in extreme klimaten onder 0 graden. Ik hoop dat dit helpt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13746 door handmatig-mechanisch
Oké collega's, ik hoop dat ik de komende week kan meedoen, aangezien mijn werk mijn dagen verkort. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13986 door handmatig-mechanisch

verdomde:boos: :boos: :boos: injectoren