Ik heb een Renault Clio 1.5 dCi die bij 110.000 km door "fabrieksfouten" de leiding die het brandstoffilter met de drukverhogingspomp verbindt, kapot maakte en daar zit het grote probleem.
Ik heb de toevoerslang vervangen en de auto gestart, maar er gebeurde niets, helemaal niets.

En omdat ik geen scanner heb, ben ik naar een dealer gebracht, waar ze me hebben gestuurd om de auto te laten vervangen

, dat wil zeggen, ze hebben me niet geholpen. Ik ben naar een garage gebracht, waar ze hem hebben gerepareerd en me vertelden dat er vier defecte injectoren waren (omdat het een common-rail type is, branden ze door als er lucht in het hogedruksysteem komt). Ik heb de injectoren in Argentinië gekocht, omdat ze hier in Chili te duur en schaars waren. Ik

heb ze gemonteerd en geprogrammeerd en ook de drukverhogingspomp schoongemaakt. De motor liep, maar niet helemaal goed, het ding rookte meer dan een Chinese opium hahahahahaha en hij heeft het niet lang volgehouden (minder dan 1000 km).
Nu heb ik de injectoren weer schoongemaakt en opnieuw gemonteerd, en de motor startte. Het probleem is dat het even duurt voordat hij start, maar als je hem aandrukt start hij direct, maar niet met de metalen plaat.
Ik heb het startvermogen van de accu getest met een tester (er zit een nieuwe accu in, 600A CCA), en bij het starten daalt de spanning naar 10,4 tot 10,7 V en slaat de motor niet aan... Hier is het verhaal. Wanneer de accu bij het starten 11 V of meer bereikt, start en loopt de motor.
Wat zou het kunnen zijn? Zouden het de injectoren of een elektrisch probleem kunnen zijn?
Ik hoop dat je snel reageert. Ik maak me min of meer zorgen, aangezien ik ook een motor heb en de strenge Chileense winter eraan komt.
Met vriendelijke groet, Davisho