Zoek MDM

Bulletin

Peugeot Boxer 2003 stroomproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13663 door handmatig-mechanisch
Peugeot Boxer 2003 stroomproblemen Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een Peugeot Boxer uit 2003 en ik probeer hem zo goed mogelijk te onderhouden. Sinds ik een lek had door een teruglopende injector, startte hij niet meer. Ik heb hem naar de garage gestuurd om de injectoren te laten repareren en hij heeft behoorlijk wat vermogen verloren. Het duurt lang om 80-90 km/u te bereiken en daarna nog veel meer. Ik weet niet wat ik kan controleren. Als ik op een recht stuk rijd en 100-105 km/u bereik en het gas loslaat, duurt het lang om weer op snelheid te komen en op hellingen verliest hij heel snel vermogen.

In de 1e, 2e en 3e versnelling is het vermogensverlies niet erg merkbaar, maar in de 4e en 5e wel.

Wat kan ik controleren?

Help me alsjeblieft, ik ben hier al erg onzeker over.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13680 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot Boxer 2003 stroomproblemen
Het is een common rail systeem, misschien zijn de turbo of de injectoren niet goed gekalibreerd.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13683 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot Boxer 2003 stroomproblemen
Ze vertellen me ook dat de EGR-klep mogelijk vuil is. Wat denk jij? De monteur vertelde me een tijdje geleden dat we de turbo konden laten reviseren.

Ik wacht op jullie mening.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13689 door handmatig-mechanisch
Laat de EGR-klep controleren, een van de belangrijkste oorzaken van het vermogensverlies, en controleer vervolgens de turbo, die iets duurder is. Maar ik was toch wel een beetje nieuwsgierig, want dit overkwam je na het injectorprobleem. Was dit direct daarna?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13691 door handmatig-mechanisch
Ja, dat was het een keer toen ik alles in elkaar zette en ging testen. Er kwam niet veel vermogen uit, maar na twee dagen was hij weer in orde, maar hij heeft niet meer hetzelfde vermogen als voorheen. Mijn vraag is hoe ik de EGR-klep kan reinigen. Wat is de procedure om hem te reinigen? Er zijn hier geen bedrijven die dat doen. Ze zouden hem alleen vervangen door een nieuwe en hij is vrij duur, dus ik vroeg naar de waarde. Ik heb de injectoren ter reparatie naar de garage gestuurd en ze vertelden me dat ik vermogen zou verliezen en dat common-rail injectoren niet gekalibreerd zijn. Dit is een optionele service bij Bosch, de enige die er is. Naast Bosch is de service bij Bosch vrij duur.

IK HOOP DAT U ME KUNT HELPEN DE EGR-KLEP TE REINIGEN MET MIJN MONTEUR. ALS U ME KUNT LATEN WETEN HOE IK DIT MOET DOEN.

IK WACHT OP UW REACTIE.