Zoek MDM

Bulletin

Peugeot Boxer 2003 stroomproblemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13663 door handmatig-mechanisch
Ik heb een Peugeot Boxer uit 2003. Ik probeer hem zo goed mogelijk te onderhouden. Nadat ik een lekkage had bij een retourleiding van een injector, startte de auto niet meer. Ik heb de injectoren laten repareren, maar sindsdien heeft hij veel vermogen verloren. Het is erg moeilijk om 80-90 km/u te halen, en daarna nog veel moeilijker. Ik weet niet meer wat ik moet controleren. Op een rechte weg haal ik 100-105 km/u, maar als ik het gaspedaal loslaat, is het erg lastig om weer snelheid te maken en verliest hij snel vermogen op hellingen.

In de 1e, 2e en 3e versnelling merk ik het vermogensverlies niet zo, maar in de 4e en 5e versnelling wel.

Wat kan ik controleren?

Help alstublieft; ik maak me hier echt zorgen over.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13680 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Vermogensproblemen Peugeot Boxer 2003
Het is een common rail-systeem, dus het kan zijn dat de turbo of de injectoren niet goed zijn afgesteld.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13683 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Vermogensproblemen Peugeot Boxer 2003
Ze zeggen ook dat de EGR-klep misschien vervuild is. Wat denk je? Een tijdje geleden zei de monteur dat we de turbo konden nakijken.

Ik zou graag je mening horen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13689 door handmatig-mechanisch
Laat de EGR-klep nakijken, want dat is een van de belangrijkste oorzaken van vermogensverlies. Controleer daarna de turbo, hoewel dat wat duurder is. Maar ik ben wel benieuwd, want dit gebeurde na het injectorprobleem; was het direct daarna?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13691 door handmatig-mechanisch
Nadat ik alles had gemonteerd en ging testen, had de auto aanvankelijk weinig vermogen, maar na twee dagen stabiliseerde het zich. Het vermogen is echter nog steeds niet hetzelfde als voorheen. Mijn vraag is: hoe kan ik de EGR-klep reinigen? Wat is de juiste procedure hiervoor? Er zijn hier geen garages die dit doen; ze vervangen de klep alleen door een nieuwe, wat behoorlijk duur is. Ik heb navraag gedaan bij de garage waar ik de injectoren heb laten repareren. Ze vertelden me dat ik vermogen zou verliezen en dat common rail injectoren niet gekalibreerd kunnen worden. Deze service is optioneel en wordt alleen door Bosch aangeboden, wat de enige service is die naast Bosch zelf beschikbaar is, en Bosch-service is erg duur.

Ik hoop dat u mij kunt helpen met het reinigen van de EGR-klep in overleg met mijn monteur. Als u me kunt uitleggen hoe ik dit moet doen, zou ik u zeer dankbaar zijn.

Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.