Zoek MDM

Bulletin

SUPERPROBLEEM FORD FOCUS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13859 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: SUPERPROBLEEM FORD FOCUS
Hallo, ik heb de auto uitgelezen en de volgende foutcodes gekregen:

P0553 - Storing in het circuit van de stuurbekrachtigingsdruksensor (PSP). De PSP-signaalingangssensor van de PCM controleert continu. De test mislukt wanneer het signaal kortgesloten is met de voeding.
De

circuit van de PSP-sensor

kortgesloten is met de voeding.

P0340 PCM het CMP-sensorsignaal niet meer kan detecteren. CMP-onderbreking
, CMP kortgesloten naar massa
, CMP kortgesloten naar voeding
, RTN-signaal onderbroken (VR-sensor),
CMP onderbroken naar massa (Hall-effectsensor)
, CMP onjuist geïnstalleerd (Hall-effectsensor),
beschadigde afscherming van de CMP-sensor,
beschadigde CMP-sensor
beschadigde PCM.
Kabelboomgeleiding, aanpassingen aan de kabelboom, onvoldoende afscherming of elektrische interferentie van andere defecte systemen kunnen een intermitterende invloed hebben op het CMP-signaal.

P1000 - Monitoringtests: De OBD II-monitors (On-Board Diagnostic II) worden niet voltooid tijdens de OBD Drive II-cyclus. De foutcode wordt in het permanente geheugen opgeslagen als een van de OBD II-monitors niet wordt voltooid. Het voertuig is fabrieksnieuw.
De accu of de PCM is recent losgekoppeld.
Er is een OBD II-monitorfout opgetreden vóór de voltooiing van een OBD II-cyclus
. De PCM-foutcodes zijn recent gewist met een scantool.
De aftakas is kortgesloten met VPWR of B+, of de aftakas is ingeschakeld tijdens de test.
De foutcodes hoeven niet uit de PCM te worden gewist, behalve om te slagen voor een inspectie of onderhoudstest.

P2004 Inlaatspruitstukregeling blijft openstaan ​​- Bank 1, storingsindicatielampje (MIL) met diagnosefoutcode (DTC).

Wat moet ik doen? Moet ik beide sensoren vervangen? De nokkenaspositiesensor en de stuurbekrachtigingsdruksensor?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13898 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zou alle foutcodes wissen en controleren of er kabels of connectoren loszitten, of mogelijk een vacuümslang. Controleer of de kilometerteller werkt. Negeer de P1000-code voorlopig en concentreer je op de codes die na de test verschijnen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13899 door handmatig-mechanisch
Wie kan me helpen? Ik wil de externe spanningsregelaar vervangen. De regelaar die ik nu heb, heeft 4 IASF-aansluitingen, maar ik wil er een van Nippondenso met 6 aansluitingen installeren. Er staat echter niet aangegeven op welke aansluiting ik de nieuwe regelaar moet aansluiten. Kunt u me helpen?

Alvast bedankt