Zoek MDM

Bulletin

SUPERPROBLEEM FORD FOCUS

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13859 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: SUPERPROBLEEM FORD FOCUS
Hallo, als ik de auto heb gescand, krijg ik de volgende codes:

P0553 - Storing in circuit sensor stuurbekrachtigingsdruk (PSP) schakelaar De signaalinvoer van de PSP-sensor van de PCM wordt continu bewaakt. De test mislukt wanneer het signaal wordt kortgesloten met de voeding. PSP-sensor beschadigd
SIG RTN kortgesloten met de voeding
VREF kortgesloten met de voeding
PSP-sensorsignaalcircuit kortgesloten met de voeding
Beschadigde PCM
De code geeft aan dat het circuit van de PSP-sensor is kortgesloten met de voeding.

P0340 - Storing in circuit nokkenaspositiesensor (CMP) De test mislukt wanneer de PCM het signaal van de CMP-sensor niet meer kan detecteren. CMP open circuit
CMP kortgesloten naar GND
CMP kortgesloten naar PWR
RTN SIG open (VR-sensor)
CMP GND open (Hall-effect-sensor)
CMP onjuist geïnstalleerd (Hall-effect-sensor)
Beschadigde CMP-sensorafscherming
Beschadigde CMP-sensor
Beschadigde PCM
Kabelboomroutering, kabelboomwijzigingen, onvoldoende afscherming of elektrische interferentie van andere defecte systemen kunnen af en toe van invloed zijn op het CMP-signaal.

P1000 - Monitoringtest niet voltooid On-Board Diagnostics II (OBD II)-monitoren worden uitgevoerd tijdens de OBD II-rijcyclus. DTC's worden in continu geheugen opgeslagen als een van de OBD II-monitoren niet wordt voltooid. Het voertuig komt uit de fabriek
De accu of PCM is onlangs losgekoppeld
Er is een OBD II-monitorfout opgetreden vóór voltooiing van een OBD II-rijcyclus
De PCM-DTC's zijn onlangs gewist met een scantool
De PTO is kortgesloten naar VPWR of B+ of PTO is ingeschakeld tijdens het testen
De DTC hoeft niet uit de PCM te worden gewist, behalve om een inspectie of onderhoudstest te doorstaan.

P2004 INLAATSPRUITSTUK LOOPREGELING VASTGEZET OPEN - BANK 1, MIL MET DIAGNOSTISCHE STORINGSCODE (DTC)

VERTEL ME WAT IK MOET DOEN, MOET IK BEIDE SENSOREN VERVANGEN? DE NOKKENASSENSOREN EN DE STUURDRUKSENSOR?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13898 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zou alle codes annuleren en controleren of er kabels of connectoren losgeraakt zijn, of misschien een luchtinlaatslang. Controleer of de kilometerteller werkt. Negeer de P1000-code nu en concentreer je op de codes die na de test verschijnen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13899 door handmatig-mechanisch
Wie kan mij helpen? Ik wil de externe spanningsregelaar vervangen. De mijne heeft 4 IASF-lijnen, maar de regelaar die ik wil plaatsen is een Japanse regelaar met 6 lijnen, maar er staat niet aangegeven welke ik moet aansluiten. Kunt u mij helpen?

Met vriendelijke groet