Zoek MDM

Bulletin

Achteruitversnelling behouden Hyundai H1 2.0 90pk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13587 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik vraag me af of iemand weet wat er mis is met mijn Hyundai H1. Het is een dieselmotor, een 2000, 90 pk, en hij is 10 jaar oud.

Het probleem is dat hij op een helling, en alleen als hij naar beneden staat, stopt en stuitert als ik hem in zijn achteruit zet, alsof hij remt, maar hij rijdt heel langzaam vooruit. Het voelt alsof de handrem erop staat.
Sinds ik de koppeling te veel ruik, probeer ik dit soort manoeuvres te vermijden. Het vreemde is dat er op vlakke grond niets gebeurt als ik hem in zijn achteruit zet, en hij werkt perfect. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13601 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Achteruitversnelling blijft hangen op de Hyundai H1 2.0 90pk
Kijk, het kunnen twee dingen zijn, voornamelijk gebaseerd op de informatie die je ons gaf: ten eerste is de koppeling daadwerkelijk versleten en merk je dat wanneer je kracht zet, of de remblokken zitten vast. Nu ruiken de remblokken en de remschijven bijna hetzelfde, en je verwart ze misschien.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.