Zoek MDM

Bulletin

Achteruitversnelling behouden Hyundai H1 2.0 90pk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13587 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik hoop dat iemand me kan helpen met een probleem met mijn Hyundai H1. Het is een diesel, de motor is een 2.0L 90 pk, en hij is 10 jaar oud.

Het probleem is dat wanneer ik op een helling rijd, en alleen bergafwaarts, de auto schokt en stuitert alsof de remmen erop staan, maar hij beweegt heel langzaam. Het voelt alsof de handrem is aangetrokken.
Omdat ik een sterke koppelingsgeur ruik, probeer ik deze manoeuvre te vermijden. Het vreemde is dat er op vlak terrein niets gebeurt als ik hem in de achteruitversnelling zet, dan werkt alles perfect. Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13601 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Achteruitversnelling vastgelopen in Hyundai H1 2.0 90pk
Kijk, op basis van de informatie die je ons hebt gegeven, kunnen er twee hoofdredenen zijn: ten eerste, dat de koppeling inderdaad versleten is en dat merk je als je gas geeft; of ten tweede, dat een remblok vastzit. De geur van remblokken en koppelingsplaten is vrijwel hetzelfde, dus misschien verwar je ze.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.