Zoek MDM

Bulletin

Transmissieolie verversen op een Escape uit 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13585 door handmatig-mechanisch
Transmissieolie verversen op een Escape uit 2005 Geplaatst door manual-mecanica
De uitlaat is voorzien van een voorwielaandrijving. Ik weet niet wat ik moet weten om de olie en het filter te verversen, en trouwens, wat tips voor een onderhoudsbeurt. Ze zeggen dat je bij deze motor alleen de bougies hoeft te vervangen. Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13600 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Transmissieolie verversen op een Escape uit 2005
Welk filter is de box automatisch?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 2 maanden geleden #13784 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Transmissieolie verversen op een Escape uit 2005
Goedenavond, kijk, ik heb net een onderhoudsbeurt gehad aan mijn vrachtwagen, een Nissan Quest uit 1996. Ik heb het over de transmissiebak, die is natuurlijk automatisch. Ik zal je vertellen dat ze een filter hebben. Ik heb het filter vervangen en er gaat 7 liter Dexon III MERCON automatische transmissievloeistof in. Eerst moet je alle vloeistof aftappen, daar zou een schroef voor moeten zitten. Verwijder vervolgens het oude filter en plaats het nieuwe. Maak de afdekking die je hebt verwijderd goed schoon en let op dat er geen bramen op zitten, want dat wijst op aanzienlijke slijtage. Ik raad je aan om ook de pakking van de afdekking te vervangen, alles terug op zijn plaats te zetten en de nieuwe vloeistof toe te voegen. Normaal gesproken voeg je het toe via het gat in de nokkenas. Wanneer je de vereiste hoeveelheid hebt toegevoegd, start je de motor en voer je alle PR 1 en 2 veranderingen door. Controleer nu, met de motor aan, het niveau. Ik hoop dat mijn advies helpt.