Zoek MDM

Bulletin

Peugeot Boxer mist vermogen, accelereert niet goed

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13563 door handmatig-mechanisch
Peugeot Boxer mist vermogen, accelereert niet goed. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik wil graag dat u mij helpt met een probleem. Ik heb een 2003 Boxer 2.0 HDi. Ik had een startprobleem, overmatige opbrengst van een injector. Ik heb het gerepareerd, maar het probleem is dat hij nu niet meer hetzelfde vermogen heeft. Op hellingen of op een rechte lijn duurt het lang om snelheid te krijgen op de rechte stukken. Op hellingen verliest hij snel vermogen. Symptomen die ik heb opgemerkt, zijn een overmatig brandstofverbruik. In de 2e versnelling rookt hij veel. De lampjes knipperen constant, alsof de spanning op en neer gaat. Maar ik heb het gemeten en het is gelijkmatig. Iemand vertelde me dat de EGR-klep veel roet zou kunnen bevatten.

Wat kunt u mij vertellen?

Ik hoop dat u mij kunt helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13566 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot Boxer mist vermogen, accelereert niet goed
De EGR is de belangrijkste oorzaak van deze problemen bij Peugeots. Reinig deze. Het is een factor die dit symptoom veroorzaakt, niet de enige, maar het is wel de oorzaak die meestal kapotgaat. Probeer de EGR schoon te maken en laat ons weten hoe het gaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13568 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot Boxer mist vermogen, accelereert niet goed
Bedankt voor je snelle reactie, maar kun je me de techniek vertellen om deze EGR-klep te reinigen of te wassen?
Ik hoop dat je me daarbij kunt helpen.