Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET OPEL RECORD 2.3 DIESEL

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13512 door handmatig-mechanisch
PROBLEEM MET OPEL RECORD 2.3 DIESEL Gepubliceerd door manual-mecanica
HALLO ALLEMAAL, IK HEB PROBLEMEN MET EEN OPEL RECORD DIESEL 2.3 MOTOR. HET PROBLEEM IS DAT DE TEMPERATUUR VERHOOGT. IK HEB DE RADIATOR AL GEREINIGD, IK HEB DE WATERPOMP GECONTROLEERD (DIE IN ORDE IS), DEZE HEEFT GEEN THERMOSTAAT, IK HEB HET DEKSEL VERVANGEN, DAT VOLGENS DE GELIJKRICHTER VERBOGEN WAS, MAAR IK HEB EEN NIEUWE KOPPAKKING GEPLAATST EN DE AUTO RIJDT 3 DAGEN GOED MET EEN TEMPERATUUR VAN MINDER DAN 27 GRADEN, MAAR PLOTSELING SCHIEPT DEZE EN VERBRANDT DE PAKKING. IS DE PAKKING MOGELIJK VAN NIET GOEDE KWALITEIT OF IS HET MOTORBLOK OOK VERBOREN?
Het is ook vermeldenswaard dat de motor constant koelt met behulp van de ventilatorbladen, rechtstreeks vanuit het stuur. Hij heeft geen elektrische ventilator en ik heb ook geen lucht in het circuit.
Bedankt allemaal, en ik hoop op een reactie voor het geval ik iets over het hoofd zie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13516 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEEM MET OPEL RECORD 2.3 DIESEL
Goede vriend, één van de oorzaken is een koelvloeistoflek. Controleer eerst de vlakheid van de cilinderkop en het blok. Als de cilinderkop geschaafd of bewerkt is, moet u de twee geleiders die de cilinderkop geleiden verlagen. Vergeet niet dat u bij het monteren van de cilinderkop een koppel van 45 lbs en vervolgens van 90º moet aanhouden. Een ander probleem is de kalibratie van de kleppen en de oliekoeler. Controleer de slangen, met name die bij de inlaat van de pomp. Controleer ook waar de ventilator draait en waar hij de lucht naartoe blaast. :) Groeten, mijn e-mailadres is

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13529 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEEM MET OPEL RECORD 2.3 DIESEL
Bedankt voor je antwoord. Ik kan je vertellen dat ik gisteren de afdekking verwijderde en dat de pakking tussen cilinder 2 en 3 gebroken was, samen met een waterreservoir dat ernaast ligt. Daardoor zat er water in de cilinders. Mijn vraag is nu: komt het doordat de pakking van slechte kwaliteit was of doordat het blok verbogen is? Is het in beide gevallen mogelijk dat de auto 3 of 4 dagen goed werkt en dan kapotgaat?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13537 door handmatig-mechanisch
:ohmy: Goedemorgen, mijn vriend. Controleer de vlakheid van de cilinderkop en het blok met een metalen liniaal van 60 cm. Deze moet volledig vlak zijn en zonder openingen. Controleer de hoogte van de cilinderbussen. Zo weet je of het de pakking of het motorblok is. Vergeet niet de vlakheid diagonaal te meten. Met vriendelijke groet, vergeet niet mijn e-mailadres te sturen; ik gebruik het zelden. Fijne dag verder.