Zoek MDM

Bulletin

Ford Escape 2001 en 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13489 door handmatig-mechanisch
Ford Escape 2001 en 2005 Geplaatst door manual-mecanica
Vrienden:

Ik heb problemen met twee auto's. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Ford Escape uit 2001: Wanneer ik hem 's ochtends start, begint de motor constant te accelereren bij stationair draaien. Zodra de temperatuur normaal is, loopt de motor prima. De scanner geeft aan dat er sprake is van overmatige uitlaatgasrecirculatie. Waar ik niet zeker van ben, is dat het probleem zich alleen voordoet als het koud is.

Ford Escape uit 2005: De motor start niet; er is geen signaal naar de startmotor. Het antidiefstallampje op het dashboard knippert snel wanneer ik op start druk. Ik heb de sleutel al opgestuurd om te herprogrammeren, en ze zeggen dat het de computer is die niet werkt. Ik heb ook de in- en uitgangsspanningen van de schakelantenne naar de computer gemeten, en volgens de handleiding is alles in orde. Ik zou jullie hulp zeer op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13507 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Escape 2001 en 2005
Ford Escape 2001: Als de motor een rijk mengsel nodig heeft om te starten omdat hij koud is, probeer dan de recirculatiepomp los te koppelen om te zien hoe hij start.

Ford Escape 2005: De computer is mogelijk geblokkeerd of de herkenningschip is defect.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13569 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank. Bij de Ford Escape uit 2005 zijn we al bezig een computer te vinden.

Wat de Ford Escape uit 2001 betreft, ik heb het recirculatiesysteem al meerdere keren losgekoppeld, maar het koppelt nog steeds niet. Zoals ik al zei, doet dit probleem zich alleen voor bij een koude motor.

Hij accelereert en remt constant af met ongeveer 700 tot 1000 tpm, en accelereert af en toe tot 1500 tpm, waarbij hij even vasthoudt om de eerder genoemde oscillatie te behouden.

Bedankt voor de hulp. Als iemand me nog een idee kan geven, zou ik dat zeer op prijs stellen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13582 door handmatig-mechanisch
Controleer dan de IAC, dit is meestal het grootste probleem. Koppel deze los of maak hem schoon en kijk wat er gebeurt.