Zoek MDM

Bulletin

Vervangen van de voorste draagarm silentblocks

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1344 door handmatig-mechanisch
Vervangen van de voorste draagarm silentblocks Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal.
Ik ben geen monteur, maar ik doe wel de kleine dingen die ik kan, net als iedereen, denk ik.
Bij de laatste APK hebben ze me aangehouden omdat de silentblocks op de voorste draagarmen versleten waren, en mijn vraag is of het makkelijk is om ze te vervangen. Tenminste, aangezien ik zie dat de schokdemper in de weg zit, is een schokdemperpers nodig? En als er een put nodig is zonder de wielen te verwijderen, met een hefbrug of met een krik om het wiel te verwijderen, is dat dan oké?
Alvast bedankt.
Het is voor een Ford Mondeo.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar oud 3 weken geleden #1475 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vervangen van de voorste draagarm silentblocks
Hallo Mechanic 69, ik heb je bericht verplaatst naar de sectie "Mechanische problemen" omdat het meer te maken heeft met storingen en vragen. Je

hebt geen veercompressor nodig om de draagarmrubbers van de Mondeo te vervangen. Wat je wel moet doen, is de voorkant van de auto opkrikken en ondersteunen met twee steunen onder de chassisbalken, zodat de neus "hangt".

Vervolgens moet je beide wielen en de carterbeschermplaat verwijderen en de stabilisatorstang losmaken. Maak tot slot de bevestigingspunten van de draagarm los. Draai

eerst de bouten los waarmee de ene arm aan het chassis vastzit, vervang de rubberen afdichtingen, verwijder eventueel achtergebleven zand uit de rubberen afdichtingen, plaats alles terug en ga dan verder met de andere arm.