Zoek MDM

Bulletin

Het revolutioneert zichzelf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13436 door handmatig-mechanisch
Het draait zichzelf Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, zoals jullie zien, ben ik nieuw op het forum. Dankzij jullie heb ik verschillende Kia-handleidingen gevonden. Maar ik heb er geen voor de 150 pk Kia Carnival 2500 V6 benzinemotor, die ik heb. Mijn vraag en probleem is dat hij bij het wegrijden en in neutraal vanzelf tot 4000 toeren per minuut draait. Bij het rijden merk je dat hij te hoog in toeren draait. Kunt u mij alstublieft helpen dit probleem op te lossen? Alvast bedankt en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13445 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hij draait vanzelf
Controleer op lekkages in het gasklephuis of de inlaatslangen, controleer of de IAC-klep goed werkt en controleer ten slotte de temperatuursensor. Werken de solenoïdes altijd? Of heb je een ventilatorkachel?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13460 door handmatig-mechanisch
Bedankt, kikemec, voor je snelle reactie. Sorry dat ik je lastig val, maar zou je me alsjeblieft kunnen vertellen waar alle onderdelen die je noemde zitten, zodat ik ze goed kan controleren? Ik word helemaal gek van al die slangen en kleppen. Ik heb geen idee of ik een ventilatorkachel heb. Zou je me dat alsjeblieft met een foto kunnen laten weten? Ik zou dat erg op prijs stellen, want ik wil geen fouten maken. Met vriendelijke groet en hartelijk dank voor je interesse om me te helpen.
P.S. Ik hoop dat ik je niet lastig val of lastig val.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13461 door handmatig-mechanisch
Fercom, als ik je antwoord zie, relateer ik het aan kennis. Ik neem het mee naar een workshop en vertel ze wat ze moeten beoordelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13475 door handmatig-mechanisch
Het is geen probleem om te helpen, ik kan u geen foto's sturen omdat ik die niet heb. Ik zal echter wel foto's maken van de voertuigen die ik repareer, zodat ik u beter kan helpen. De slangen komen uit bij een ronde mond waar een grote slang in gaat. De IAC gaat naar de zijkant van de carrosserie waar zich een vlinder bevindt (vlinder = goudkleurige metalen schijf in de carrosserie waar de grote slang in gaat). De temperatuursensor is over het algemeen groen of blauw en bevindt zich in de thermostaatbehuizing waar de slang zit die het bovenste deel van de radiator binnenkomt, of ergens in de cilinderkop. De elektrische ventilator is de radiatorventilator die op stroom werkt. De thermoventilator is de radiatorventilator die op thermische gel werkt en in de motor gaat en voor de radiator zweeft.