Zoek MDM

Bulletin

storing met een jetta a4

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden - 15 jaar en 7 maanden geleden #13428 door handmatig-mechanisch
Probleem met een Jetta A4. Geplaatst door manual-mecanica
Mijn auto start niet. Het is een Jetta A4. Ik heb het relais al vervangen en de scanner geeft aan: open circuit P0685. Help me. Ik heb geen vonk, puls of brandstofpomp.
Laatste editie: 15 jaar 7 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13441 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: storing bij een Jetta A4
Is er een vonk? Werkt de brandstofinjectie? Zit er brandstof in de injectoren? Slaat de motor gewoon af of is er een storing?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13503 door handmatig-mechanisch
Ivanso, allereerst bedankt voor je deelname aan het forum. Ik sta tot je dienst. Kijk, ik heb niet genoeg informatie. Ik zou graag willen weten welk relais je hebt vervangen, want naar mijn mening is het relais dat de computer van je auto van stroom voorziet, degene die vervangen had moeten worden. Het lijkt erop dat je geen stroomsignaal krijgt, omdat er geen signalen naar de actuatoren worden gestuurd, zoals de brandstofpomp, injectoren en bobine. Het kan ook zijn dat de krukaspositiesensor geen signaal stuurt om ze te activeren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41279 door handmatig-mechanisch
Hoi vriend, ik heb een vraag. Welk relais levert stroom aan de computer? Ik heb een Jetta A4 uit 2005 en het probleem is dat hij 's ochtends bij het starten vermogen lijkt te missen en soms afslaat. Soms zakt het toerental bij het starten naar 0,5, en na een tijdje rijden loopt het weer op. De foutcode die de scanner aangaf was P1601, zoiets als "vermogensgebrek". Wat denk je ervan?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 8 maanden geleden #41287 door handmatig-mechanisch
Bij Volkswagens duidt foutcode P1601 op een stroomtoevoerstoring, meestal veroorzaakt door een doorgebrand relais. Dit relais bevindt zich in het motorcompartiment aan de linkerkant van de auto. Verwijder de relais één voor één en test ze door spanning aan te sluiten op de aansluitingen 85+ en 86-.
Er zou continuïteit moeten zijn tussen de andere aansluitingen.

Dit is een veelvoorkomende storing. Als u geen geld wilt uitgeven omdat u niet zeker weet wat het probleem is, vervang het relais dan door een identiek exemplaar. Als de storing dan verdwijnt, weet u dat het aan het relais ligt.