Zoek MDM

Bulletin

Ik heb olie in het koelcircuit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13424 door handmatig-mechanisch
Ik heb olie in het koelcircuit Geplaatst door manual-mecanica
Er zit olie in het koelsysteem van mijn Renault Kangoo. Mogelijk komt het door de cilinderkoppakking, maar ik weet niet of het iets anders kan zijn. Dit is mijn vraag voor iemand die er verstand van heeft. Bij voorbaat dank.
Mijn Kangoo is een dieselmotor uit 1998.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13440 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb olie in het koelcircuit
Vriend, ik zal je iets vertellen: de olie in het koelcircuit is meestal een probleem met de cilinderkoppakking. Maar als je auto nog steeds dezelfde sterkte heeft als altijd, kan het probleem ergens anders liggen. Controleer dit: waar het oliefilter zit, er is een warmtewisselaar, er zijn twee slangen, één in en één uit. Maak een brug en sluit het circuit af zonder door de warmtewisselaar te gaan. Plaats goede klemmen, want dat systeem staat onder hoge druk. Ververs het water en test. Ik heb het al meerdere keren gedaan en deze storing komt veel voor bij Renault, Peugeot en Citroën. Maak je geen zorgen totdat je de test hebt gedaan. Als alles goed gaat, laat het dan gewoon zo. Je hoeft het onderdeel niet te vervangen. Veel succes en laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13448 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb olie in het koelcircuit
Nou, baas... het spijt me u te moeten zeggen dat het waarschijnlijk de cilinderkoppakking is... Dit overkwam mijn vader in een Renault 21... de auto liep perfect zoals altijd... hetzelfde vermogen als altijd en alles... alleen een beetje olie in de koelvloeistof... Ik heb een cilinderkoprevisie uitgevoerd... en geen problemen. Probeer ook het koelsysteem eens goed schoon te maken...
Veel succes!!