Zoek MDM

Bulletin

mijn vonk gaat uit

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13389 door handmatig-mechanisch
Mijn vonk valt uit. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, mijn Spark uit 2005 slaat al een paar maanden steeds vaker af:( . Dit gebeurt wanneer ik hem probeer te starten. Eenmaal in beweging is er geen probleem. Hij slaat ook af als ik hem in zijn achteruit zet. Ik heb gehoord dat het een sensor zou kunnen zijn; de scanner heeft een sensor in het gasklephuis gevonden. Ik zou graag willen dat iemand me kan vertellen of dit ernstig kan zijn en of het duur is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13406 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn vonk gaat uit
Echt niet, duur ja. De sensoren op nieuwe voertuigen zijn wat duur, maar ze doen het alleen in de achteruitversnelling en als je ze aanzet of ook overdag. Kunt u ons wat meer gegevens geven, want we hebben nog niet genoeg informatie.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13411 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie. Het symptoom is dat hij uitvalt wanneer ik hem start of wanneer ik achteruit rijd. Als hij eenmaal loopt, is er geen probleem. Ik bedoel, ik moet hem een paar keer indrukken of bijna direct gas geven, anders wil ik niet dat hij uitvalt. Wat ze me vertelden, is dat de sacaner een foutmelding geeft over het gasklephuis, maar ik weet niet of het aan de accu of iets anders kan liggen. Hij valt gewoon uit, en ik denk niet dat dat normaal is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13439 door handmatig-mechanisch
Het is niet normaal, maar als de scanner aangeeft dat er een probleem is met het gasklephuis en je auto is uitgerust met een elektronisch gaspedaal, dan kun je er niet veel aan doen, omdat dat ook de lage snelheid regelt. Nu dat gasklephuis niet veel componenten bevat, kun je het uit elkaar halen, controleren, schoonmaken en testen. Voordat je iets koopt, kun je, als je een IAC-klep hebt, deze schoonmaken om te zien wat er gebeurt. Probeer het en laat het ons weten. Oh, zeg tegen de scannermedewerker dat hij de code moet wissen en kijk of hij weer verschijnt. Soms storen die codes in het geheugen je totdat je ze eruit haalt, en dan kun je beter niets kopen.