Zoek MDM

Bulletin

twijfels over de Megane II DCI 120 pk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13416 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vragen over de Megane II DCI 120 pk
Sorry... maar je hebt deels gelijk... maar die vlinderklep... dat is niet iets normaals om schoon te maken... Vanuit mijn oogpunt denk ik dat het een soort long is die de luchtinlaat naar de motor varieert, afhankelijk van het toerental... Sorry. Ik zal een beetje onderzoek doen. Sorry!! :droog:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13419 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vragen over de Megane II DCI 120 pk
Hehe. Maak je geen zorgen. Ik ben niet echt een monteur of zoiets. Ik was alleen bij Club Mégane II en het schijnt dat ze hem schoonmaken, dus ik werd nieuwsgierig omdat de mijne de motor vies maakt. Maar ik denk dat het vervangen van de pakking het probleem al oplost. Op deze website vind je de handleiding van de Mégane 2 en daarin staat alles uitgelegd, daarom heb ik per se het gasklephuis nodig. Bedankt voor je interesse, ik waardeer het enorm. Ik ben nogal kieskeurig wat dit soort dingen betreft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13449 door handmatig-mechanisch
Hehe... maar het probleem is dat een gasklephuis in een diesel mij echt stoorde... omdat het niet dezelfde functie kon hebben als in een benzineauto, dus... nogmaals sorry, hehe,
groeten!:lol:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13450 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, Davidclio. Je had helemaal gelijk. Vandaag, toen ik thuiskwam van mijn werk, ben ik langs een garage in Estepona gegaan. Het bleek een vriend van mijn broer te zijn, die vroeger bij Renault werkte en al een eigen garage had opgericht. Dus ik ben bij hem langsgegaan en hij vertelde me dat het lek normaal is bij deze motoren, die meer dan 65.000 km rijden, en dat het komt doordat de turbokeerringen licht lekken, waar de turbo-inlaatbuis voor is. Geen zorgen, het is normaal. Hij vertelde me ook dat dit deel waar het lekt geen pakking heeft (een beetje vreemd, hè?). Dus, om het lek te repareren, zei hij dat ik eerst de motor moest oliën, dan deze bak moest verwijderen, er wat pakkingpasta op moest smeren en hem er weer op moest zetten. Hij zei: "Kijk, het werkt niet, tenzij er nog een lek is dat niet zichtbaar is." Hij zegt dat het te vies is, wat denk je dat er ergens anders lekt? Een auto heeft altijd problemen. Hartelijk dank, maat, voor je hulp. Ik hoop dat ik niet te zwaar ben geweest. Tot later. Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13451 door handmatig-mechanisch
De huidige diesels hebben bijna allemaal een vlinderklep, een manier om de luchtstroom beter te regelen en zo minder vervuiling te voorkomen. En de Mégane heeft een kleine O-ring, mocht dat helpen, hoewel die snel te verwijderen is. Er zitten drie schroeven in, toch? Je kunt er wat siliconen op doen. Groeten.