Zoek MDM

Bulletin

twijfels over de Megane II DCI 120 pk

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13387 door handmatig-mechanisch
Vragen over de Megane II DCI 120 pk. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, mijn naam is Antonio en ik zou graag willen weten of iemand me kan helpen met een vraag. Ik zal het even uitleggen. Ik wil graag het gasklephuis van mijn Mégane schoonmaken. Ik wil het demonteren omdat het lekt. Ik wil graag weten of er een pakking tussen het gasklephuis en het inlaatspruitstuk zit, en zo ja, wat voor soort pakking het is, zodat ik er een kan kopen. Weet je, de crisis is erg. Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13397 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vragen over de Megane II DCI 120 pk
Ik moet je vertellen dat een dieselmotor geen gasklep heeft... dat geldt alleen voor benzinemotoren. Als je het echt over een DCI hebt, is het brandstofsysteem geen gasklep, maar eerder een hogedrukpomp die druk naar een injectorhelling stuurt en van daaruit naar elk van de injectoren (één per cilinder). Ik hoop dat ik je geholpen heb
. Met vriendelijke groet!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden - 15 jaar en 5 maanden geleden #13413 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vragen over de Megane II DCI 120 pk
Bedankt, David Clio, maar ik denk dat je op het verkeerde spoor zit. Ik heb het werkplaatshandboek dat ik van deze website heb gedownload, en daarin staat een sectie met een gedetailleerde uitleg over hoe je het gasklephuis demonteert. Dit gasklephuis bevindt zich in de luchtinlaatbuis die naar het inlaatspruitstuk gaat, en aan het einde van die buis bevindt zich de EGR-klep van de F9Q-motor. In ieder geval bedankt voor je hulp. Dit is de vlinderdoos.
Laatste editie: 15 jaar 5 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13414 door handmatig-mechanisch
Ik moet je nogmaals vertellen... dat je geen gasklephuis hebt... dat het enige wat het zou kunnen zijn de flowmeter is die de massastroom van de lucht meet die de motor binnenkomt om deze naar de ECU te sturen... nog iets... maar ik denk niet dat je het ziet omdat het te modern is. Dit is een klep die de luchtinlaat naar de motor afsluit wanneer deze stilstaat, om compressieterugslag te voorkomen. Maar dit is heel, heel nieuw... Ik denk dat je het gasklephuis verwart met de flowmeter...
Groeten!!:droog:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13415 door handmatig-mechanisch
En ik vertel je dit... omdat ik nog maar net begin in de wereld van de mechanica, haha. Ik ben bijna een elektromechanisch persoon... en ik heb er wel een idee van...