Zoek MDM

Bulletin

MECHANISCH DEFECT IN EEN AMERIKAANSE GRAND CHEROKEE 98

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13384 door handmatig-mechanisch
MECHANISCH DEFECT IN EEN 98 AMERICAN GRAND CHEROKEE Gepubliceerd door manual-mecanica
GOEDE MIDDAG, IK HEB EEN GROOT PROBLEEM MET MIJN GRAND CHEROKEE, DE AUTOMONTEUR KAN EEN STORING NIET VERHELPEN: IK
ZAL HET ZO KORT MOGELIJK KUNNEN HOUDEN: HET BEGON

ALLEMAAL MET EEN STORING WAARBIJ DE MOTOR VOLLEDIG STILSTAAT, WAARVAN DE FOUT DE DRUKREGELAAR IN DE BRANDSTOFTANK KWAM DIE VERVANGEN WERD EN TOT DAT MOMENT WAS ALLES NORMAAL, MAAR IN DE DAAROPVOLGENDE DAGEN WERD DE AUTO NIET GEBRUIKT, WE WILDEN HEM GEBRUIKEN EN DE VERRASSING WAS DAT DE AUTO DE MOTOR STARTTE, MAAR EEN STORING VERTOOND ALSOF DE TIJD VERLOOPT EN NIET VERSNELLING, DE MONTEUR ZEGT DAT HET DE BENZINEPOMP WAS, DE CONTROLE EN DE DE DRUK WAS 50 PSI, HET VOLGENDE DAT HIJ DEED WAS HET CONTROLEREN VAN DE BRANDSTOFLEIDINGEN, BRANDSTOFPOMP, INJECTOREN IN EEN LABORATORIUM, WORDEN GECONTROLEERD, VERDELER, KRUKASPOSITIESENSOR WAARUIT HET RESULTAAT WAS DAT DE KRUKASENSOR BESCHADIGD WAS EN DE ANDERE ONDERDELEN IN ORDE ZIJN, HIJ VERVANGT HET EN BLIJFT DEZELFDE FOUT VEROORZAKEN DE MOTOR START NORMAAL GOED, MAAR BIJ HET ACCELEREREN GAAT HIJ NIET WEG, OOK VEROORZAAKT EXPLOSIES, VUUR IN DE LUCHTINLAAT NAAR DE MOTOR, WAT HET GEVOEL GAF DAT HET ER NIET MEER OP TIJD VOOR WAS DE MONTEUR OPMERKINGEN DAT HIJ MOET CONTROLEREN WAAR DE SENSOR HEEN GAAT, KRUKAS EN DE INFORMATIE MOET WAARNEMEN RESULTAAT ER IS GEEN AFWIJKING, LAAT DE MOTOR LATEN ZAKKEN, CONTROLEER DE DISTRIBUTIEKETTING, CONTROLEER DE COMPUTER EN TEST DEZE IN EEN ANDER VOERTUIG EN IN EEN TESTLABORATORIUM EN ALLES WERKT NORMAAL. ER WORDT TEST MET DE VERDELER EN DE VERDELERSPOEL, DE KRUKASPOSITIESENSOR WEER VERVANGEN EN AAN HET EINDE VAN DE UITVOERING VAN EEN UITGEBREIDE CONTROLE VAN HET HELE ONTSTEKINGSSYSTEEM EN DE STORING BLIJFT OPNIEUW OPTREDEN. BIJ HET SCANNEN VAN HET VOERTUIG VERSCHIJNT CODE P0320, WAT WIJST OP EEN STORING IN DE SNELHEIDSSENSOR VAN DE VERDELER. KAN IEMAND VAN U ME DIT ADVIES GEVEN? WE ZOUDEN UW ADVIES OP PRIJS STELLEN. WE HEBBEN MEERDERE TECHNICI GEOVERLEGD EN DE STORING IS NIET OPGELOST. IK HEB HET DRINGEND NODIG. BEDANKT VOOR UW AANDACHT...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13385 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: MECHANISCH DEFECT IN EEN AMERICAN GRAND CHEROKEE UIT 1998
Controleer of vervang uw TPS-sensor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13404 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: MECHANISCH DEFECT IN EEN AMERICAN GRAND CHEROKEE UIT 1998
Hojo, de fouten liggen niet altijd letterlijk bij de diagnoseapparatuur. Het kan een probleem zijn met de afstelling van dezelfde verdeler of het kan gebeuren dat de verdelerbehuizing axiale speling heeft, of dat de vonk op twee punten afgaat in plaats van op één. De bedrading is ook een mogelijke storing die de scanner herkent als een sensorprobleem. Het kan een snijlijn zijn of dat er lekkage naar aarde is, het kan zelfs speling zijn in de poelie van de sensor van de vangmagneet, waardoor er bij het accelereren van het voertuig minder vermogen is. Maar uit wat u zegt, hebben die tegenexplosies van vuur bij de uitlaat meer te maken met de afstelling, aangezien er geen andere manier is waarop dit kan gebeuren, tenzij een van de kleppen alert blijft terwijl dat niet zou moeten of de klepzitting in zeer slechte staat is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13407 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp: MECHANISCH DEFECT IN EEN AMERICAN GRAND CHEROKEE UIT 1998
Controleer ook de krukaspoelie; deze is mogelijk versleten en draait niet mee met de tandwielen. Als je de motor start, slaat hij dan alleen uit of hoor je ook andere geluiden? Zouden de kleppen kunnen kloppen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13423 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor uw hulp. De krukaspoelie is gecontroleerd en er is geen speling. De explosies doen zich alleen voor bij het accelereren van de motor en het klinkt alleen alsof de motor niet op tijd staat. Er zijn geen andere vreemde geluiden. De kleppen zijn gecontroleerd en die zijn in orde. Ook is er geen axiale speling in het verdelertandwiel. Ik ga u echter een vraag stellen over de TPS-sensor. Ik ga u vragen of u de vonk heeft gecontroleerd; er is er maar één gemarkeerd. Wat betreft de speling van de opnemermagneet: de waarheid is dat ik niet weet of er een poelie op zit. Ik denk het niet. Ik weet alleen dat de vorige sensor los zat en dat de magneet versleten was. We hebben deze vervangen en het starten is aanzienlijk verbeterd, maar de explosies blijven bij het accelereren. Ik ga u adviseren om de afstelling te controleren. Bedankt, we houden contact.