Zoek MDM

Bulletin

MECHANISCH DEFECT IN EEN AMERIKAANSE GRAND CHEROKEE 98

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13384 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, ik heb haast met mijn Grand Cherokee. De monteur krijgt een probleem niet opgelost.
Ik zal het zo kort mogelijk houden:

het begon allemaal met de motor die volledig uitviel. Het probleem bleek de brandstofdrukregelaar in de brandstoftank te zijn, die is vervangen, en tot dan toe was alles in orde. De auto is echter een paar dagen niet gebruikt. Toen we hem weer wilden starten, sloeg de motor tot onze verbazing wel aan, maar hij haperde, alsof de ontsteking niet klopte, en hij wilde niet accelereren. De monteur zei dat het de brandstofpomp was. De brandstofdruk werd gecontroleerd en was 50 PSI. Vervolgens werden de brandstofleidingen, de brandstofpomp en de injectoren in een laboratorium gecontroleerd. Ook de verdeler en de krukaspositiesensor werden gecontroleerd. Het bleek dat de krukaspositiesensor beschadigd was, maar de andere onderdelen waren in orde. Het onderdeel is vervangen, maar de motor blijft hetzelfde probleem vertonen: hij start normaal, maar accelereert niet goed en er zijn backfires en vlammen uit de luchtinlaat, wat de indruk wekt dat de timing niet klopt. De monteur zei dat hij de locatie van de krukaspositiesensor moet controleren. Uit de diagnose van de krukas en sensor bleek dat er geen afwijkingen waren gevonden. De motor is gedemonteerd, de distributieketting is gecontroleerd, de computer is getest in een andere auto en in een testlaboratorium, en alles werkt normaal. Er zijn tests uitgevoerd met de verdeler, de bobine en de krukaspositiesensor is opnieuw vervangen. Na een grondige controle van het gehele ontstekingssysteem blijft de storing aanhouden. Bij het uitlezen van de auto verschijnt foutcode P0320, wat wijst op een defecte verdelersnelheidssensor. Kan iemand mij hierover adviseren? Wij stellen uw hulp zeer op prijs. We hebben al met verschillende andere monteurs overlegd, maar het probleem is nog steeds niet opgelost. Het is urgent. Alvast bedankt voor uw aandacht.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13385 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: MECHANISCHE STORING IN EEN AMERICAN GRAND CHEROKEE UIT 1998
Controleer of vervang uw TPS-sensor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13404 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: MECHANISCHE STORING IN EEN AMERICAN GRAND CHEROKEE UIT 1998
Houd er rekening mee dat storingen bij diagnoseapparatuur niet altijd letterlijk te herkennen zijn. Er kan een probleem zijn met de ontstekingstiming, of misschien heeft de verdeler axiale speling, of registreert hij de vonk op twee punten in plaats van slechts één. De bedrading is ook een mogelijke oorzaak van een storing die de scanner herkent als een sensorprobleem; het kan een onderbroken draad zijn of een kortsluiting naar aarde. Het kan zelfs speling in de poelie van de magnetische pick-up sensor zijn, wat een gebrek aan vermogen veroorzaakt bij het accelereren. Maar afgaande op wat je zegt, zijn die knallen uit de uitlaat waarschijnlijker gerelateerd aan de ontstekingstiming, aangezien dit alleen kan gebeuren als een van de kleppen open blijft staan ​​terwijl dat niet de bedoeling is, of als de klepzitting in zeer slechte staat verkeert.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13407 door handmatig-mechanisch
Handmatig-mechanisch antwoord op het onderwerp MECHANISCHE STORING IN EEN AMERICAN GRAND CHEROKEE UIT 1998
Controleer ook de krukaspoelie; deze kan beschadigd zijn en niet meer meedraaien met het tandwiel. Start de motor alleen met een knal of hoor je ook andere geluiden? Het kunnen de kleppen zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13423 door handmatig-mechanisch
Hartelijk bedankt voor uw hulp. De krukaspoelie is gecontroleerd en er is geen speling. Het terugslaan gebeurt alleen bij het accelereren en het klinkt alsof de ontsteking niet goed staat; er zijn geen andere vreemde geluiden. De kleppen zijn gecontroleerd en zijn in orde. Er is ook geen axiale speling in het verdelerwiel. Ik ga echter nog even navragen naar de TPS-sensor. Ik zal vragen of hij heeft gecontroleerd of er een enkele vonk is. Wat betreft de pick-up magneet, ik weet niet zeker of die een poelie heeft; ik denk van niet. Ik weet alleen dat de vorige sensor los zat en de magneet versleten was. We hebben hem vervangen en het starten is aanzienlijk verbeterd, maar het terugslaan blijft bij het accelereren. Ik ga hem vragen om de ontsteking te controleren. Bedankt, we houden contact.