Zoek MDM

Bulletin

Remstoring Windstar 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13327 door handmatig-mechanisch
2000 Windstar Remstoring Geplaatst door manual-mecanica
Hallo collega's, mijn probleem is als volgt: de vrachtwagen arriveerde bij mijn werkplaats met een zeer lage remdruk. Nadat ik de rembekrachtiger had gecontroleerd en had bevestigd dat er geen defect in zat, heb ik de remmen ontlucht, maar het pedaal kwam helemaal niet omhoog. Ik heb de klant voorgesteld de remvloeistof te vervangen, omdat deze behoorlijk verslechterd was (groen).

Hij bracht de vrachtwagen terug naar mij en volgens de handleiding heb ik de staat van de hoofdremcilinder gecontroleerd. Ik heb deze vervangen, de remvloeistof geprepareerd en het systeem opnieuw ontlucht, maar niets, het pedaal blijft hetzelfde. Weet
iemand anders wat ik kan doen om de remdruk te verhogen? Heb ik iets anders vergeten? Moet ik het systeem blijven ontluchten totdat ik druk heb?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik heb geen ervaring met dit soort vrachtwagens en dit is mij nog nooit eerder overkomen. Een kennis vertelde me dat hem hetzelfde was overkomen en dat hij veel moest ontluchten voordat hij het gewenste resultaat had bereikt. Klopt dat?

Ik wacht op jullie reacties, alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13341 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Remstoring op een Windstar uit 2000
Hoi vriend, controleer het zorgvuldig, want er zuigt ergens lucht aan, of anders moet je het met druk ontluchten. Succes en laat ons weten hoe het is gegaan. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13347 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mecanica op het onderwerp Re: Remstoring op een Windstar uit 2000
JE MOET EERST PURGEN DOOR HET OP TE TILLEN, DAT DOE JE OP DE VOLGENDE MANIER DAT HET APPARAAT PEREJA IS 2- OPEN ALLE PURGERS 3- JE MOET DE TANK ALTIJD VOL HOUDEN, ZODAT HIJ NIET LEEGLOOPT. ALS JE MERKT DAT DE VLOEISTOFUITVOER GELIJK IS, SLUIT DAN DE PURGERS EN MOET JE DE LANGSLANGSTE LEIDING (ACHTERKANT) MET DE KORTSTE LEIDING (VOORKANT), DAN DE ACHTERKANT EN TOT SLOT DE VOORKANT PURGEN. IK HOOP DAT HET VOOR JE WERKT, ZO DOE IK MIJN PURGES ALS IK DE VLOEISTOF VERVANG. TOT LATER

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13355 door handmatig-mechanisch
De juiste volgorde van ontluchten is van het dichtstbijzijnde wiel naar het verste wiel. Onthoud dat je, om goed te ontluchten, nog een laatste keer moet ontluchten met draaiende motor nadat je het pedaal hebt losgelaten. Ik denk dat er lucht in het systeem zit, maar als je ABS hebt, is het belangrijk om te weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13383 door handmatig-mechanisch
Heren, ik waardeer uw suggesties, maar we hebben het al grondig onderzocht en het probleem is de ABS-module, die niet meer werkt. De oplossing is om deze te vervangen, dan werkt het systeem weer naar behoren.

In ieder geval hartelijk dank.