Hallo collega's, mijn probleem is als volgt: de vrachtwagen arriveerde bij mijn werkplaats met een zeer lage remdruk. Nadat ik de rembekrachtiger had gecontroleerd en had bevestigd dat er geen defect in zat, heb ik de remmen ontlucht, maar het pedaal kwam helemaal niet omhoog. Ik heb de klant voorgesteld de remvloeistof te vervangen, omdat deze behoorlijk verslechterd was (groen).
Hij bracht de vrachtwagen terug naar mij en volgens de handleiding heb ik de staat van de hoofdremcilinder gecontroleerd. Ik heb deze vervangen, de remvloeistof geprepareerd en het systeem opnieuw ontlucht, maar niets, het pedaal blijft hetzelfde. Weet
iemand anders wat ik kan doen om de remdruk te verhogen? Heb ik iets anders vergeten? Moet ik het systeem blijven ontluchten totdat ik druk heb?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik heb geen ervaring met dit soort vrachtwagens en dit is mij nog nooit eerder overkomen. Een kennis vertelde me dat hem hetzelfde was overkomen en dat hij veel moest ontluchten voordat hij het gewenste resultaat had bereikt. Klopt dat?
Ik wacht op jullie reacties, alvast bedankt.