Hallo collega's. Mijn probleem is het volgende: de vrachtwagen arriveerde bij mijn werkplaats met een zeer lage remdruk. Nadat ik de rembekrachtiger had gecontroleerd en vastgesteld dat er geen defect was, ben ik begonnen met het ontluchten van de remmen, maar het pedaal bewoog helemaal niet. Ik heb de klant geadviseerd de remvloeistof te vervangen, aangezien deze behoorlijk verouderd was (groen).
Hij bracht de vrachtwagen terug en volgens de handleiding heb ik de staat van de hoofdremcilinder gecontroleerd, deze vervangen, ontlucht en het systeem opnieuw ontlucht, maar het pedaal blijft hetzelfde.
Weet iemand wat ik kan doen om remdruk te krijgen? Zie ik iets over het hoofd? Moet ik het systeem blijven ontluchten totdat ik druk krijg?
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik heb geen ervaring met deze vrachtwagens en dit is me nog nooit eerder overkomen. Een kennis vertelde me dat hij hetzelfde probleem had en veel vloeistof heeft moeten ontluchten totdat hij het gewenste resultaat bereikte. Klopt dat?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet. Bedankt.