Zoek MDM

Bulletin

Remstoring Windstar 2000

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13327 door handmatig-mechanisch
Remproblemen bij de Windstar 2000 - Geplaatst door manual-mecanica
Hallo collega's. Mijn probleem is het volgende: de vrachtwagen arriveerde bij mijn werkplaats met een zeer lage remdruk. Nadat ik de rembekrachtiger had gecontroleerd en vastgesteld dat er geen defect was, ben ik begonnen met het ontluchten van de remmen, maar het pedaal bewoog helemaal niet. Ik heb de klant geadviseerd de remvloeistof te vervangen, aangezien deze behoorlijk verouderd was (groen).

Hij bracht de vrachtwagen terug en volgens de handleiding heb ik de staat van de hoofdremcilinder gecontroleerd, deze vervangen, ontlucht en het systeem opnieuw ontlucht, maar het pedaal blijft hetzelfde.
Weet iemand wat ik kan doen om remdruk te krijgen? Zie ik iets over het hoofd? Moet ik het systeem blijven ontluchten totdat ik druk krijg?

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik heb geen ervaring met deze vrachtwagens en dit is me nog nooit eerder overkomen. Een kennis vertelde me dat hij hetzelfde probleem had en veel vloeistof heeft moeten ontluchten totdat hij het gewenste resultaat bereikte. Klopt dat?

Ik zie jullie reacties graag tegemoet. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13341 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Remproblemen bij een Windstar uit 2000
Hé vriend, controleer het goed, want ergens in de leiding wordt lucht aangezogen. Anders moet je de leiding onder druk doorspoelen. Succes en laat ons weten hoe het gaat. :cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13347 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Remproblemen bij een Windstar uit 2000
Je moet eerst het systeem ontluchten door het apparaat op te tillen. Doe dit als volgt: 1. Zorg ervoor dat het apparaat waterpas staat. 2. Open alle ontluchtingsventielen. 3. Houd het reservoir vol zodat het niet leeg raakt. Wanneer je merkt dat de vloeistof gelijkmatig stroomt, sluit je de ontluchtingsventielen en ontlucht je de langere (achterste) leiding met de kortere (voorste) leiding, vervolgens de achterste leiding en tot slot de voorste leiding. Ik hoop dat dit voor je werkt; zo ontlucht ik het systeem ook als ik de vloeistof ververs. Tot later.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13355 door handmatig-mechanisch
De juiste volgorde voor het ontluchten is van het dichtstbijzijnde wiel naar het verst wegstaande. Vergeet niet dat je, om het systeem goed te ontluchten, zodra het rempedaal weer normaal aanvoelt, het systeem nog een laatste keer moet ontluchten met draaiende motor. Ik denk dat er lucht in het systeem zit; wees voorzichtig als je ABS hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13383 door handmatig-mechanisch
Heren, ik waardeer uw suggesties, maar we hebben het al grondig gecontroleerd en het probleem zit hem in de ABS-module, die niet meer werkt. De oplossing is om deze te vervangen, waarna het systeem weer naar behoren zal functioneren.

Toch bedankt