Zoek MDM

Bulletin

Smeringsprobleem Peugeot 206

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13320 door handmatig-mechanisch
Smeringsprobleem bij een Peugeot 206. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een smeerprobleem met mijn Peugeot 206. De auto werd geleverd met het waarschuwingslampje voor de oliedruk aan. Ik heb een drukmeter aangesloten en die gaf 0 aan. We hebben de oliepomp gedemonteerd om hem te controleren en die bleek versleten te zijn. We hebben hem vervangen, maar zodra de olie warm wordt, daalt de druk weer. Ik heb de olie opnieuw ververst in de veronderstelling dat er een probleem met de viscositeit was. Als iemand dit eerder heeft meegemaakt, zou ik het op prijs stellen als jullie me konden helpen. De auto heeft 40.000 km op de teller en heeft nooit problemen met oververhitting of iets dergelijks gehad. Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13321 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Smeringsprobleem Peugeot 206
Daalt de oliedruk naar nul en stijgt deze vervolgens weer bij het accelereren?
Ik heb al verschillende problemen met de olie gehad. Maar toen ik met een vriend van me sprak die in een motorrevisiebedrijf werkt, hoorde ik dat er auto's zijn waarbij de oliedruk stationair praktisch nul is en pas stijgt bij het accelereren. Volgens hen is er in die gevallen geen probleem, omdat er voldoende smering is.
In een ander geval was het oliefilter erg slecht, dus heb ik er een van een bekend merk in gezet en dat werkte perfect.
En weer in een ander geval ging het waarschuwingslampje voor de oliedruk kapot; het leek uit te zetten en contact te maken met de binnenkant als het warm werd.
Ik heb het lampje vervangen en dat loste het probleem op. In andere gevallen zijn de nokkenaslagers altijd de boosdoener, maar deze auto heeft nog niet zoveel kilometers gereden, hoewel het ook een fabrieksfout zou kunnen zijn.
Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13390 door handmatig-mechanisch
VRIENDEN, BEDANKT VOOR JULLIE AANDACHT. HET PROBLEEM WAS EIGENLIJK EENVOUDIG. ER ZIT EEN KLEP IN HET OLIEFILTER DIE DE RETOURLEIDING AFSLUIT WANNEER HET FILTER IS GEPLAATST. HET DEKSEL VAN HET FILTER, DAT DE KLEP AFSLUIT, WAS KAPOT, EN DAAROM STIJGDE DE DRUK NIET. IK HEB EEN ANDER FILTER GEPLAATST EN HET PROBLEEM WAS OPGELOST. BEDANKT.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 10 maanden geleden #19326 door handmatig-mechanisch
Hallo, allereerst hoop ik dat u dit ziet; het probleem dat ik heb met mijn Peugeot 206 1.6 uit 2009 is vergelijkbaar. Het begon met het STOP-waarschuwingslampje en het oliekannetje-symbool, wat duidt op een lage oliedruk. De oliepomp, het filter en de olie zijn al vervangen (overigens heb ik in plaats van Total Quartz 5W40 Castrol Synthetic 5W20 gebruikt). Het oliefilter en de drijfstanglagers zijn ook gecontroleerd en vertonen geen slijtage of vuil. Ik heb de auto 's middags opgehaald bij de garage, maar het waarschuwingslampje ging diezelfde avond weer branden.

Wat raadt u aan?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 11 maanden geleden #30612 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn Peugeot. Ik zou het zeer op prijs stellen als u me kunt helpen uit te zoeken wat er met uw auto is gebeurd en hoe het is opgelost. Alvast bedankt voor uw hulp.