Zoek MDM

Bulletin

Smeringsprobleem Peugeot 206

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13320 door handmatig-mechanisch
Peugeot 206 smeerprobleem Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik heb een smeringsprobleem met een Peugeot 206. Hij arriveerde met het waarschuwingslampje voor de oliedruk. Ik heb de drukmeter gemonteerd en de druk was 0. We hebben de pomp laten zakken om hem te controleren en hij was versleten. We hebben hem vervangen, maar zodra de olie warm werd, daalde de druk weer. Ik heb de olie vervangen omdat ik dacht dat er viscositeitsproblemen waren. Als iemand dit eerder is overkomen, zou ik uw aandacht op prijs stellen. De auto heeft 40.000 km en heeft nog nooit problemen gehad met oververhitting of iets dergelijks. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13321 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Peugeot 206 smeerprobleem
Zakt het naar 0 en gaat het omhoog als je accelereert?
Ik heb verschillende problemen met de olie gehad. Maar als ik het met een bevriende slijper heb, zijn er voertuigen die praktisch op 0 regelen en bij accelereren gaat het in die gevallen omhoog. Volgens hen is er geen probleem, omdat de smering wel aanwezig is.
In een ander geval was het oliefilter erg slecht, dus ik heb er een bekend merk in gezet en het was perfect.
En in een ander geval arriveerde het met een slecht gemaakt oliewaarschuwingslampje. Toen het opwarmde, zag je dat het uitzette en contact maakte met de binnenkant. Ik heb het waarschuwingslampje vervangen en dat was het.
In andere gevallen slijten de nokkenasinzetstukken altijd meer dan wat dan ook, maar dit voertuig heeft niet zoveel kilometers gemaakt, hoewel het een productiefout zou kunnen zijn.
Groeten

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13390 door handmatig-mechanisch
VRIENDEN BEDANKT VOOR UW AANDACHT HET PROBLEEM WAS HEEL SIMPEL IN HET OLIEFILTER. ER ZIT EEN KLEP DIE, TOEN HET FILTER GEÏNSTALLEERD WERD, DE RETOUR AFDICHT. HET FILTER HAD DE POOTJES GEBROKEN DIE DE KLEPAFDICHTING MAAKTEN EN DAAROM STEEG DE DRUK NIET. IK HEB EEN ANDER FILTER GEÏNSTALLEERD EN HET PROBLEEM WAS OPGELOST. BEDANKT................

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
14 jaar en 8 maanden geleden #19326 door handmatig-mechanisch
Hallo, allereerst hoop ik dat dit je te binnen schiet; het probleem met mijn Peugeot 206 1.6 uit 2009 is erg vergelijkbaar. Het begon met het remlicht en het symbool van de oliekan, wat duidt op een lage oliedruk. Ik heb de oliepomp, het filter en de olie al vervangen (trouwens, in plaats van Total Quartz 5W40 heb ik Castrol Synthetic 5W20 gebruikt). De zeef en de drijfstangringen zijn ook gecontroleerd en vertonen geen tekenen van slijtage of vuil. Ik heb hem om twaalf uur 's middags uit de garage gehaald, maar gisteravond ging het lampje weer branden.

Wat raad je aan?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 9 maanden geleden #30612 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb hetzelfde probleem met mijn Peugeot. Ik wil graag dat je me helpt uitzoeken wat er met mijn auto is gebeurd en hoe ik het kan repareren. Bedankt voor je hulp.