Ik kreeg een ATOS om te synchroniseren, iets normaals. Maar het bleek dat toen ik de scanner aanzette, deze een CKP-foutmelding registreerde. De klant zei dat hij die onlangs om dezelfde reden had vervangen. Dus ik heb hem gewist, maar hij bleef hem weergeven. Dus besloot ik de sensor te testen. De resultaten van alle tests (frequentie, weerstand en het dicht bij een metaal brengen om te zien of de injectoren werden geactiveerd) waren dat de sensor binnen de in de handleiding aangegeven parameters viel. Ik heb toen even een andere ECU geleend en het geprobeerd, maar de DTC kwam er niet uit. Toen ik de ECU van de auto opnieuw installeerde, kwam de DTC echter niet meer uit. Ik was enigszins in de war... en temeer omdat de motor in cilinder één begon te falen. Ik heb gassen gemeten en het was boven de 700 ppm, de HC, maar ze stabiliseren niet, ze gaan op en neer... Ik heb de cilindercompressie gemeten, die geeft 120 aan, er komt een vonk... hoge kabel is goed, ik heb de injector vervangen, gecontroleerd of er geen lucht door het spruitstuk of door een van de vacuümslangen, inclusief die naar de booster, zakt, ik heb de klepseals vervangen omdat er wat olie naar beneden liep, ik heb het met een andere bobine geprobeerd, maar niets, de cilinder blijft falen en ik kan de koolwaterstoffen niet stabiliseren. Voor de volledigheid, de stoichiometrische verhouding is ongeveer 27 op 1 en ik ontdekte dat de stationairloopstappenmotor zijn originele boring had verkleind met een pakking. Ik heb het zo gelaten als het hoort. Mijn specialiteit is het merk Honda. Ik zou graag willen weten of iemand die met deze auto's werkt ervaring heeft met deze auto's, of dat iemand iets soortgelijks is overkomen. Ik zou het op prijs stellen. Met vriendelijke groet.