Zoek MDM

Bulletin

hulp met S15 Chevrolet 2.8 tbi

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13281 door handmatig-mechanisch
Hulp bij S15 Chevrolet 2.8 TBI Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal.

Dit is de eerste keer dat ik schrijf en ik doe dit om jullie hulp te vragen, omdat ik geen inspiratie meer heb met mijn S 15 6-cilinder truck, model '87, TBI, 2.8 motor.
Het begon allemaal door de domheid van een vriend die de accukabels verkeerd om aansloot en het zo een paar minuten liet zitten, waardoor een deel van de computer doorbrandde, die geen negatieve pulsen naar de TBI-injectoren stuurde. Nou, ik heb de computer opengemaakt en het bleek alleen een kapotte diode te zijn, die ik heb vervangen en die stuurde weer pulsen, maar daarna werkte hij maar een dag en nu had hij geen vonk meer. Ik heb de koolborstels, de dop en de bougiekabels van de verdeler vervangen, dit alles niet door vallen en opstaan, maar omdat ze al in zeer slechte staat waren. Maar ik had nog steeds geen vonk, dus ik probeerde een andere ontstekingsmodule en die was nog steeds kapot. Ik heb lijn voor lijn getest van de verdeler naar de bobine en de computer en het bleek een gebroken lijn naar de bobine te zijn. Nou, nu vonkt hij wel, hij heeft brandstofinjectie, maar hij start maar een paar seconden en slaat dan af. Het lijkt mij een injectieprobleem, maar je ziet de injectoren wel werken, maar het lijkt onvoldoende. Als ik handmatig brandstof bijvul via het gasklephuis, blijft de motor draaien, maar alleen totdat ik hiermee stop, want dan slaat hij meteen af.

Als iemand me wat ideeën kan geven, zou ik dat op prijs stellen, want dit speelt al meer dan twee maanden en ik denk eerlijk gezegd dat ik ten einde raad ben.

Groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13296 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met S15 Chevrolet 2.8 TBi
Hallo vriend.
Ik ben Alonso uit Huatabampo en ik ben elektromonteur. Het probleem dat je met die vrachtwagen hebt, is zo simpel
dat je alleen de stroom moet controleren die naar de computer gaat. Een zekering die zich aan de zijkant naast de bestuurdersdeur bevindt, moet kapot zijn. Maar in het spatbord moet je controleren of er 12 volt gelijkstroom naartoe gaat.
Nou, dat is alles. Als het morgen niet werkt, kijk ik het na. Zo niet, dan vertel ik je een andere optie, zodat je het ergens anders kunt zoeken.
Je moet die computer vervangen. Als die kabel niet kapot is, dan tot
ziens en veel succes.B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13313 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor uw antwoord.

Ik heb het vandaag gecontroleerd, maar ik kon de lijnen die je noemde niet vinden. Eén vraag: Bereikt hij alle zekeringen? Of zitten er aparte zekeringen tussen? Alle zekeringen op het zekeringenpaneel zijn in orde. Heb je toevallig de handleiding van deze truck?

Groeten en dank

elektromechanisch het kind schreef:

Hallo vriend.
Ik ben Alonso uit Huatabampo en ik ben elektromonteur. Het probleem dat je met die vrachtwagen hebt, is zo simpel
dat je alleen de stroom moet controleren die naar de computer gaat. Een zekering die zich aan de zijkant naast de bestuurdersdeur bevindt, moet kapot zijn. Maar in het spatbord moet je controleren of er 12 volt gelijkstroom naartoe gaat.
Nou, dat is alles. Als het morgen niet werkt, kijk ik het na. Zo niet, dan vertel ik je een andere optie, zodat je het ergens anders kunt zoeken.
Je moet die computer vervangen. Als die kabel niet kapot is, dan tot
ziens en veel succes.B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13338 door handmatig-mechanisch
Hallo mijn vriend.

Kijk eens in de handleiding. Die heb ik niet, maar ik heb wel het schema van het elektrische schema van de S10 94 TBI. In de handleiding staat niets over het ontwerp, maar de leidingen waar ik het over heb, bevinden zich aan de buitenkant, onder de motorkap van de machine.
Aan het spatbord aan de bestuurderszijde, maar aan één kant van het elektronische ABS-systeem, zitten een aantal splijtbare leidingen bevestigd. Eén daarvan loopt naar de oliepomp en vervolgens naar de computer.

Voor meer informatie ben ik 's middags beschikbaar.
dit is mijn e-mailadres

Ik ben 's middags op dit adres. Tot ziens.