Zoek MDM

Bulletin

Rood lampje op het dashboard van de Opel Zafira

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13246 door handmatig-mechanisch
Rood lampje op het dashboard van de Opel Zafira Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik ben nieuw op het forum en ik begin met een vraag.
Ik heb een Zafira 1.6 benzinemotor uit 2003. Er ging een rood lampje op het dashboard branden toen ik een gekruiste sleutel had. Ik ben ermee naar Opel geweest en ze hebben het vervangen. Ik weet niet precies wat, maar het probleem blijft bestaan. Als ze de zelfdiagnose uitvoeren, worden er geen mechanische of elektrische storingen aangegeven.
Ze zeggen dat het vervangen van de regeleenheid het probleem oplost, maar dat kost € 1.200.
Kan iemand mij vertellen wat de storing zou kunnen zijn?
Als de zelfdiagnose geen storingen aangeeft, is het dan gevaarlijk dat dat lampje blijft branden?
Hartelijk dank allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13250 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Rood lampje op het dashboard van de Opel Zafira
Hallo, is het een kruissleutel met een auto-achtige vorm op de achterkant? Zo ja, dan is het de code van de contactsleutel. Voor zover ik weet heeft het niets te maken met de ECU of brandstofinjectie. Er zijn voertuigen die een chip of iets dergelijks in de autosleutel hebben voor beveiligingsdoeleinden. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13266 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Rood lampje op het dashboard van de Opel Zafira
dat lampje is de lezer of het waarschuwingslampje van de sleutelcodelezer, het is niet gevaarlijk maar wees voorzichtig, want op een gegeven moment kan het zijn dat het de code niet meer leest en sowieso niet meer start die code zou op een scanner moeten verschijnen, afhankelijk van het gebruik ervan, maar maak je geen zorgen, voor nu zal er geen probleem zijn, de Fiats laten het in sommige modellen voor altijd branden, en als ze worden gedecodeerd is het altijd aan, nu kan dit je zijn overkomen als je een andere sleutel gebruikt en niet de originele van de auto, maar een kopie ervan, dit gebeurt vaak, het is geen groot probleem.