Zoek MDM

Bulletin

benzinepomp

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13239 door handmatig-mechanisch
brandstofpomp Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, mijn probleem is dat mijn auto niet start, maar ik hoor de brandstofpomp niet en ik kan het pomprelais niet vinden omdat de zekeringkast geen deksel heeft. En ik heb de handleiding van de auto niet. Het is een Ford Ghia V6 uit 1992. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13248 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: brandstofpomp
Zoek de pomp, haal de stekker eruit en controleer met een 12V DC-tester of een 12V-lamp of er spanning op staat. Anders werkt de pomp niet.
2. Aan de bestuurderskant, onder de deur, zit in sommige auto's een schokschakelaar. Deze kan geactiveerd zijn.
3. Je hebt geen handleiding voor de relais nodig. Met een jumper is het voldoende om de schakelaar te vinden. Met een stuk kabel en twee pinnen haal je relais één voor één los en blijf je testen tot je de juiste voor de pomp hebt gevonden.

Let op: zoek eerst uit hoe het relais werkt!!!

Het relais is een elektrische schakelaar. Wanneer het geactiveerd wordt, ontstaat er elektromagnetisme. Hierdoor wordt een jumper aangesloten om het stroomverbruik van de pomp te ondersteunen. Anders zou elke schakelaar met een lagere stroomsterkte doorbranden...

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.