Zoek MDM

Bulletin

HULP MET HONDA CIVIC E4

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13237 door handmatig-mechanisch
HULP MET HONDA CIVIC E4 Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo jongens, een tijdje geleden kocht ik een Civic 1.5 16v uit 1993 en ik heb de hele motor gedaan, cilinderkop / waterpomp / distributieriem... na 3 maanden weet ik niet waarom hij geen water meer had en stopte... we konden hem nieuw leven inblazen en hij had nog 60 pk over en ik kon er niet op trappen... vorige week kocht ik een cilinderkop van een sloop, hij was gloednieuw, en ik heb hem erin gezet, de auto liep perfect, totdat hij laatst ineens een beetje warm werd, ik zette de kachel voluit en hij bleef op 90º, maar zonder kachel ging hij in 4 seconden naar 120º. De volgende dag controleerde ik het water en er ontbrak 1 liter in het koelsysteem. Ik heb het vanmiddag getest en hij warmt weer op... wat kan ik doen? ? ? vervang de radiator, thermostaat, waterleidingen, ? ? De cilinderkop is weer kapot. ??? Help alstublieft. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13252 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: HULP MET HONDA CIVIC E4
Controleer of je cilinderkoppakking kapot is. Gebruik een beitel en een compressor. Zet de cilinders één voor één in de crossover, schakel een versnelling in, trek de handrem aan en blaas er lucht doorheen. Als het via de radiator lekt, is dat waarschijnlijk de oorzaak.
2. Staat de thermostaat aan? En is deze in perfecte staat? Omdat het een van de meest voorkomende problemen is bij andere auto's, bijvoorbeeld auto's met een drukwatercircuit zoals VW's. Als je de thermostaat verwijdert, schiet de temperatuur omhoog, wat verschillende problemen veroorzaakt. Werkt de elektrische ventilator goed? Er zijn verschillende factoren om te controleren. Bekijk ze eens en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13267 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: HULP MET HONDA CIVIC E4
Kijk, het belangrijkste eerst: het water valt of verdwijnt zoals mensen zeggen. Als het gewoon valt is het niet zo'n probleem. Als het verdwijnt moet je kijken of de pakking in slechte staat is, verbrand of kapot is. Er kan veel waterdamp in de uitlaat zitten, olie in het water of water in de olie. Controleer dit eerst en dan zien we wel wat er gebeurt. Je kunt de thermostaat verwijderen, maar dat heeft niet veel te maken met het verdwijnen van het water.