Zoek MDM

Bulletin

Bij het vooruitrijden gaat de auto kapot bij het accelereren naar de bodem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13153 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag forumvrienden, ik heb een
Stratus RT 2.4 uit 1997.
De klimaatregeling werkt niet.

De auto start goed, maar na een minuut stationair draaien zakt het toerental in. Na een tijdje slaat hij af, maar start hij wel goed.
De auto rijdt normaal vooruit en schakelt normaal bij accelereren van 0 naar 80 km/u, maar... bijvoorbeeld als je wilt inhalen en je trapt het gaspedaal in, dan maakt de auto wel toeren, maar rijdt hij niet... Ik accelereer niet meer. Als ik hard op het gas trap, loop ik vast en rijdt hij goed.
Bij het stoppen zakt de snelheid iets, maar het toerental zakt bij stationair draaien...
Ik heb de IAC-klep al vervangen, wat de scanner aangaf.
De cilinderkoppen waren geslepen... omdat er veel witte rook, als stoom, uitkwam...

Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13163 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: De auto begint vooruit te rijden bij volledig accelereren.
Mogelijk hebt u problemen met de transmissie. Het is beter om naar een monteur of iemand met meer ervaring te gaan, want een klein probleem kan al snel uitgroeien tot iets ernstigers. Succes!:)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13167 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: De auto begint vooruit te rijden bij volledig accelereren.
Ik ben het daarmee eens. Ik denk dat het in 90% van de gevallen de automatische transmissieschijven zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13227 door handmatig-mechanisch
Het is vrijwel zeker een defect in de doos. Probeer het zelf of vraag iemand om het voor je te testen door het in een greppel te tillen en langzaam eruit te trekken met beide aandrijfwielen aan de kant.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13253 door handmatig-mechanisch
Je hebt de koppeling kapot, man. Ga naar een monteur, dan bespaar je jezelf een hoop hoofdpijn. Het is niet iets wat je zelf kunt repareren met een tekort aan gereedschap, snap je?