Zoek MDM

Bulletin

oliedruklampje brandt

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13140 door handmatig-mechanisch
Oliedruklampje brandt
Kan iemand mij helpen? Ik heb een Daewoo Nubira Station 1.6. Gisteren ging het oliedruklampje op het dashboard branden terwijl de auto stationair draaide. Ik gaf gas en het ging uit, maar de motor begon een ratelend geluid te maken. Het werd luidruchtiger dan normaal. Toen ik thuiskwam, controleerde ik het oliepeil en dat was in orde. Ik ontdekte echter een olielek bij het kleppendeksel. Ik kocht de pakking en maakte van de gelegenheid gebruik om de bougies en filters te vervangen. Toen ik de bougies verving, zat er olie in. Misschien waren ze nat geworden door de lekkende pakking en was de olietank vol, maar ik maakte me nog steeds zorgen. Ik probeerde hem te starten en hij startte meteen, maar het oliedruklampje bleef branden.
Wat zou het kunnen zijn als het oliepeil in orde is en ik het onlangs heb vervangen?

Alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13172 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Oliedruklampje brandt
Hallo,

het filter in het carter is mogelijk verstopt of de pomp werkt mogelijk niet meer. GEBRUIK DE AUTO NIET OP DIE MANIER!! Controleer de oliedruk met een mechanische meter (barometer).

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.