Zoek MDM

Bulletin

Injectiesignaal komt dubbel positief binnen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13136 door handmatig-mechanisch
Injectiesignaal komt dubbel positief binnen Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vrienden, ik heb een probleem met een Daewoo LeMans uit het bouwjaar 1994. Het probleem is dat de auto op de snelweg is stilgevallen omdat de auto was afgeslagen en pas vandaag startte. Weet dat ik alles heb gecontroleerd. Ik heb de zekeringen gecontroleerd, de brandstofdruk, het timingpunt, ik heb de compressie gemeten en dergelijke, totdat ik erachter kwam dat de injectoren niet het juiste signaal ontvingen. Ik heb ze getest en ze ontvangen geen massa, maar alle aansluitingen staan op positief als de vier aansluitingen op de injectoren zijn aangesloten. Maar als ik alles loskoppel en het opnieuw test, lijkt het normaal te zijn. Er komt een positief signaal en een massa. Ik weet niet of dat normaal is. Als ik de auto start, injecteren de injectoren niet en ik denk dat dat de reden is dat de auto niet start. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. :droog:

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13139 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Injectiesignaal komt dubbel positief binnen
Test de injectoren op een testbank en controleer of ze in goede staat zijn. Als ze goed werken, is er sprake van een elektrisch probleem en is de aansturing ervan defect.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13268 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-Mechanics op het onderwerp Re: Injectiesignaal komt dubbel positief binnen
Je probleem zit in een sensor op de krukas, een zogenaamde toerentalsensor. Deze sensor stuurt een signaal naar de ECU voor de injectoren. Hij start met testen met een led die tijdens het starten moet knipperen vanwege een signaal van de sensor. Hij heeft er twee: één voor de vonk en één voor het toerental. Bij sommige types zijn beide systemen ingebouwd, maar dat wordt herkend doordat ze drie kabels hebben in plaats van twee... succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13368 door handmatig-mechanisch
Hé maat, ik ben Alonso uit Huatabampo, Sonora, Mexico.

Kijk, wat je moet controleren, is of de injectoren niet met elkaar communiceren. Plaats ze één voor één en kijk wanneer er iets gebeurt. Ik bedoel, je gaat de eerste connector in de eerste injector plaatsen en de andere controleren. Er gebeurt niets. Je gaat naar de volgende en de volgende totdat je de beschadigde vindt, toch?;)

Oké, ik laat je hier, en morgen geef je antwoord en kijk je wat er gebeurt. Groeten en succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13425 door handmatig-mechanisch
Hoi Alonso, bedankt voor de informatie, maar ik heb hem al goedgekeurd. Het probleem is dat ik ze allemaal één voor één heb geprobeerd. Ze krijgen allemaal twee positieve waarden, ongeacht welke injector is aangesloten. Ik realiseerde me dat de krukassensor ook een dubbele positieve waarde krijgt omdat hij drie aansluitingen heeft. :blozen: :knipperen: