Het eerste waar je naar moet kijken is de zekering van de kachelventilator en de airco. Deze bevindt zich onder een plastic afdekking onder het stuurwiel en aan de linkerkant, naast de deur.
Als de zekering defect is, werkt de ventilator niet, en als hij niet werkt, werkt de aircocompressor ook niet, omdat de koeler dan bevriest en beschadigd kan raken.
Een ander punt om naar te kijken is de ventilatorregeling, voor het geval er een rail is gebroken die de stroomtoevoer naar de ventilator blokkeert.
De beste manier om te zien hoe je de middenconsole demonteert om de regeling te verwijderen, staat natuurlijk in de handleiding, maar je kunt ook naar de sloop gaan en hem uit een andere auto zoals die van jou halen. Je neemt de regeling voor de zekerheid mee als reserve, en je leert ook hoe je hem verwijdert zonder iets kapot te maken. De
kans is kleiner dat de kachelventilator kapot is, omdat deze voordat hij kapot gaat meestal geluiden maakt bij het draaien, wat je waarschuwt. Wat kapot zou kunnen zijn, zijn de weerstanden die de ventilator langzamer of sneller laten draaien.
De ventilator en de weerstanden bevinden zich onder de voorruit, tussen de wisserbladen, onder een plastic kapje dat de wissermotor, de regeleenheid, het pollenfilter, enz. afdekt. Ik weet het echter niet helemaal zeker, want ik heb een Vectra B uit 1998 en het is niet helemaal hetzelfde.
Ik hoop dat wat ik hier heb gepost, nuttig is.