Zoek MDM

Bulletin

Fiat Punto 1 SX sleutelvraag

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #13119 door handmatig-mechanisch
Sleutelvraag voor de Fiat Punto 1 SX. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, dit is mijn eerste keer op dit forum, dus alvast bedankt voor alle hulp.

Mijn probleem is het volgende: ik heb een Fiat Punto SX 60 pk (derdehands) gekocht en er zit maar één sleutel in voor het contact. De auto rijdt prima, enzovoort.

Ik ben naar de dealer gegaan om te vragen of ze een nieuwe sleutel voor me konden maken, maar ze vertelden me dat dit model af fabriek geleverd wordt met een bruine sleutel die je in het contact steekt en waarvan je de code kopieert, en dat de dealer dat niet doet.

Een andere optie die ze voorstelden, is om de ECU inclusief sleutels te kopen, wat ongeveer €1000 kost.

Weet iemand een andere manier om de code te kopiëren?
Of wat kan ik anders doen?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #13120 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Vraag over de sleutel van de Fiat Punto 1 SX
Ten eerste, het kost geen duizend euro. Ten tweede, ga naar een bedrijf dat gecodeerde sleutels maakt en laat er een maken met hun machine. Ze lezen de EEPROM van de sleutel uit en vervangen deze door een identieke. De sleutel kost ongeveer 40 euro, en je kunt hem meteen testen. De auto zou dan moeten starten en alles zou moeten werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #13122 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Vraag over de sleutel van de Fiat Punto 1 SX
De bruine sleutel waar ze om vroegen is de hoofdsleutel, maar je kunt hem zelf maken zoals ik je heb uitgelegd; ik heb het al meerdere keren gedaan en alles is in orde.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 7 maanden geleden #13143 door handmatig-mechanisch
Hallo, en bedankt voor je reactie.

Maar maken ze die sleutels zomaar voor je?

En is dit ook de plek waar ze afstandsbedieningen voor garagedeuren kopiëren? Ik ken geen andere plek.

Bedankt