Zoek MDM

Bulletin

Dringend hulp nodig bij het starten van een Derby of Polo Classic 05

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13019 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal. Ik kom uit Mexico.
Drie weken geleden kocht ik een tweedehands Derby of Polo Classic uit 2005 bij een dealer, en de eerste week was alles prima. In de tweede week merkte ik dat de motor stationair tussen de 1000 en 2000 tpm draaide, en de enige manier om hem los te krijgen was door in neutraal te schakelen en een beetje gas te geven. Als ik stilstond (bijvoorbeeld bij een stopbord), bleef het stationair toerental op 1200 tpm staan in plaats van de normale 750-800 tpm. Na een paar seconden kreeg ik hem vanzelf los, of ik gaf zelfs een beetje gas.
Ik bracht hem naar de dealer om het probleem te laten verhelpen (ze gaven me 30 dagen "garantie") en de volgende dag kregen ze hem weer terug. Alles leek weer normaal te zijn. Omdat ik haast had, vertelden ze me niet wat ze eraan hadden gedaan.
Ik verliet de stad en liet de auto vijf dagen stilstaan, en vandaag, toen ik hem nodig had, wilde hij gewoon niet starten.
Hij leek bijna leeg te zijn, dus ik gooide er 6 liter in en niets. De accu is prima, want ik kan de verlichting, de radio en de airconditioning tegelijk aanzetten, en hij loopt prima. Om nog maar te zwijgen van de olie; die is in orde. Eerst startte ik hem, maar de auto startte niet. Na een paar pogingen om hem te starten met de techniek van "een beetje gas geven met het gaspedaal", sloeg de motor aan, maar slechts een seconde of twee, en sloeg toen af en bleef niet draaien. Na een paar minuten startte ik hem zonder te pompen om hem niet te "verzuipen", en niets. Dit ging een tijdje door totdat de motor ongeveer drie seconden bleef draaien, wat niet veel vooruitgang is. Vanzelfsprekend had het startproces me tot vandaag helemaal niet gehinderd.
Ik begrijp dat motoren vier hoofdzaken nodig hebben: benzine, olie, elektriciteit en lucht. Volgens mij is de luchtinlaat vanaf het begin al defect, en het lijkt erop dat ze bij de reparatie de IAC-klep of iets dergelijks hebben verprutst, waardoor het erger is geworden. Wat denk jij?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13032 door handmatig-mechanisch
Heb je de bougies eruit gehaald om te kijken of ze nat zijn of niet? Controleer ze en we zullen zien.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.