Zoek MDM

Bulletin

Hulp voor Fiat Palio Adventure-truck

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #3660 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Fiat Palio Adventure pick-uptruck
Goこんばんは, ik heb een Siena uit 2005 en die heeft hetzelfde probleem. Ik heb al gezocht naar oplossingen, maar niets gevonden. Als ik de auto naar de garage breng, doen de monteurs maar wat en kunnen ze het probleem niet vinden. Ik heb daarom op verschillende forums om hulp gevraagd, maar tot nu toe zonder resultaat. Als iemand me kan helpen, zou ik daar erg dankbaar voor zijn.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #3665 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Fiat Palio Adventure pick-uptruck
Heeft iemand al eens een lambdasonde gebruikt? - Groeten, Alf

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #3701 door handmatig-mechanisch
Maak de lambdasonde schoon en controleer de katalysator, want de sensor raakt verstopt met vuil uit de motor. Om hem schoon te maken, moet je hem met vuur verbranden, niet met doeken, schuurpapier of staalborstels, alleen met vuur.
Vergeet de katalysator niet. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #3744 door handmatig-mechanisch
Wat voor motor zit erin? De exemplaren hier in de buurt hebben een 1.8L-motor. Als dat het geval is, hebben die over het algemeen last van vervuilde injectoren, omdat ze micro-sproeiers gebruiken. In dat geval raad ik een ultrasone reiniging aan.
Ze hebben ook wel eens softwareproblemen gehad; in dat geval moet je naar een erkend servicecentrum om de software te laten updaten.
Succes!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 5 maanden geleden #3797 door handmatig-mechanisch
maurog schreef:

Maak de lambdasonde schoon en controleer de katalysator, want de sensor raakt verstopt met vuil uit de motor. Om hem schoon te maken, moet je hem met vuur verbranden, niet met doeken, schuurpapier of staalborstels, alleen met vuur.
Vergeet de katalysator niet. Met vriendelijke groet.

Goedemiddag allemaal. Zouden jullie me kunnen helpen en uitleggen wat de lambdasonde is? Ik kom uit Venezuela en weet niet in welk onderdeel van de auto deze zit. De Siena heeft dezelfde motor als de Palio Adventure, een 1.8-motor. Alvast bedankt.