Zoek MDM

Bulletin

Hulp voor Fiat Palio Adventure-truck

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7017 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Fiat Palio Adventure pick-uptruck
Controleer de stappenmotor zorgvuldig, want die gaat vaak kapot, vooral als hij vuil is. Controleer ook de werking van de lambdasonde. Een dikke knuffel.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7029 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Fiat Palio Adventure pick-uptruck
Laten we eens kijken, heren, het is mij overkomen, maar met een andere auto een soortgelijke storing en het was de MAF, oftewel de luchtmassameter. Als het kan, probeer dan een andere, steeds met dezelfde foutcode. Maak de inlaatdruksensor schoon, die soms vol raakt met vuil en dan niet goed meet. Deze sensor zit in het inlaatspruitstuk. Groeten. Ah, lees de waarden van de lambdasonde af met een zeer warme motor om te zien welke waarden die geeft. Het zouden altijd waarden moeten zijn die schommelen tussen 1 en -1. Groeten, Alf.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
13 jaar en 7 maanden geleden #29280 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, heeft de Adventure een elektronisch gasklephuis? Bij veel Argentijnse modellen is de potentiometer van het gasklephuis defect en genereert een soortgelijke storing als hierboven beschreven. Zo ja, vervang dan het elektronische onderdeel van het gasklephuis. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
12 jaar en 7 maanden geleden #39688 door handmatig-mechanisch
Het is een sensor. Als ik me niet vergis, denk ik dat het de nokkenassensor is.