Zoek MDM

Bulletin

Hulp voor Fiat Palio Adventure-truck

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #3819 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Fiat Palio Adventure pick-uptruck
Een halfuurtje voluit knallen, dat bedoelen ze ongeveer met de sonde verbranden, nog nooit eerder gezien of gehoord. Nou ja, ieder zijn meug. Groeten, Alf

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
17 jaar en 3 maanden geleden #4067 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Hulp bij een Fiat Palio Adventure pick-uptruck
Hoi, ik heb een Fiat Palio Adventure 1.7 met hetzelfde probleem als jij. Ik heb al ontslag genomen. Vandaag heb ik mijn truck naar de garage gebracht om de remblokken te laten vervangen. Er staat 37.000 km op de teller en ze vertelden me dat de schijven versleten zijn. Ik vind het belachelijk dat ze versleten kunnen zijn met 37.000 km op de teller. Heeft iemand hetzelfde probleem gehad? Bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6415 door handmatig-mechanisch
VANDAAG, 13 JANUARI, HEB IK DE PALIO ADV 1.8L UIT 2005 TERUGGEBRACHT VANWEGE DEZELFDE FOUTEN. BIJ LAGE SNELHEID PRESTEERT HIJ ZEER SLECHT, HIJ STOOT ALS EEN STERVEND PAARD. ALS DE AIRCOCOMPRESSOR START, WORDT HET ERGER. BOVENDIEN IS DE ONTWIKKELING NIET NORMAAL. HET TOERENTAL IS TE HOOG, BOVEN DE 4000, IN DE 3E VERSNELLING. DE DEALER HEEFT DE BOBINE, GASKLEP, BOUGIES EN AIRCOCOMPRESSOR AL VERVANGEN. IETS BIJZONDERS: DE STORINGSINDICATOR OP HET DASHBOARD IS NOOIT AANGEGAAN. DE WAARHEID IS ONGELOOFLIJK. IK WIL NU VAN DE AUTO AF. DE MOTOR IS IN BRAZILIË GEMONTEERD.
De lokale Fiat-dealer weet niet of het een elektrisch defect, een koppelingsprobleem, enz. is.:boos:
Weet iemand de meest voorkomende storingen bij deze modellen?:( Graag.:(

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6520 door handmatig-mechanisch
Laat de stappenmotor controleren. Er kan vuil op zitten. Als de storing aanhoudt, controleer dan de brandstofpomp.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6529 door handmatig-mechanisch
Eigenlijk heeft de elektricien gelijk. Als het probleem zich in de stationaire stand bevindt, moet de IAC of stappenmotor het grootste probleem zijn. De test gaat niet aan omdat deze IAC een actuator is en geen sensor. Ik denk dat het in jouw geval een Magenty Marelli is. Je kunt zelf een onderhoudsbeurt uitvoeren door de stappenmotor schoon te maken en af te stellen. Het is normaal dat het tijdens de montage een beetje stoort, maar dat het daarna weggaat. Als je dit wilt controleren, zet je je voertuig in de stationaire stand en koppel je hem los. Het zou aanzienlijk moeten verergeren. Als je dat niet doet, is het defect en moet je het vervangen. Als je je afvraagt wat het te maken heeft met het toerental in de derde versnelling, vertel ik je dat deze klep een soort luchtbypass is. Als hij open is, schieten de toerentallen enorm omhoog. Doe de test, het is eenvoudig.