Zoek MDM

Bulletin

batterijontladingen in r-19 td

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1298 door handmatig-mechanisch
Batterij ontlaadt op R-19 TD Geplaatst door manual-mecanica
De accu van mijn R19 is nu ongeveer een maand helemaal leeg. De dynamo werkt naar behoren, we hebben hem gecontroleerd, en je kunt de auto ook starten met startkabels, en die laadt de accu razendsnel op. Hij ontlaadt niet altijd, want hij is al bijna 15 dagen perfect opgeladen, en in de afgelopen week is hij twee keer leeggereden. Je laat de auto staan en als je hem weer ophaalt, is er geen accu meer over. We hebben het contact uitgezet om hem schoon te maken en te smeren; hij is perfect, maar we dachten dat hij vast zou lopen omdat hij een vreemd geluid maakte. We worden er gek van. Het moet een heel grote ontlading zijn, want gisteren heb ik de auto om 9:00 uur geparkeerd en om 1:00 uur was de accu leeg, ik weet het omdat de klok toen stilstond. Met andere woorden, de accu is in vier uur helemaal leeg. Is dit iemand anders ook overkomen? Wat zou het kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1301 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Batterijontladingen in R-19 TD
Normaal gesproken ontstaan ontladingen door verbruikers die werken ZONDER DAT HET CONTACT AAN IS, d.w.z. de klok, de radio, de interieurverlichting in de portieren, de centrale vergrendeling (indien aanwezig), het alarm, de sigarettenaansteker, en... Ik denk niet dat ik iets ben vergeten.

Het verbruik doordat de kofferbakverlichting blijft branden is niet ongebruikelijk; de kabel raakt beschadigd, raakt de grond en de accu is binnen een paar uur leeg.

Het verbruik dat u noemt is ongeveer 10 of 12 Ampère, rekening houdend met het feit dat u een accu van 70 Ah hebt en dat deze binnen 5 uur is doorgebrand. Dus ik denk niet dat het specifiek een 7W-lamp is; ik denk dat het ofwel een kortsluiting is, ofwel het alarm, ofwel de centrale vergrendeling, die de motoren kracht laat uitoefenen wanneer u de auto vergrendelt.

Een andere mogelijke oorzaak is dat als uw auto spanning van de sigarettenaansteker behoudt, zelfs met het contact uit (sommige hebben dit, andere niet), het mogelijk is dat de sigarettenaansteker contact maakt en de accu doorbrandt.

Probeer de zekeringen van de klok en de radio los te koppelen, de accu los te koppelen bij de massa-aansluiting en, met het contact uit, de kabel lichtjes tegen de accupool aan te raken. Als de vonk afgaat, is er stroomverbruik. Herhaal dit proces met de zekering van de sigarettenaansteker en de zekering van de centrale vergrendeling. Als de kabel bij de aansluiting niet meer vonkt, hebt u gevonden waar uw auto stroom verliest.

Een andere manier om dit te testen is door een multimeter in serie aan te sluiten tussen de massa-aansluiting van de accu en de massa-aansluiting van de auto. De stroomafname mag in geen geval hoger zijn dan 0,15 ampère als alles goed werkt. Een andere optie is om de multimeter te vervangen door een lampje van 1 of 2 watt, zoals bijvoorbeeld op het dashboard. Als het lampje gaat branden, verbruikt het stroom.

Ik hoop dat dit nuttig was.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1306 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp Re: Batterijontladingen in R-19 TD
Ik heb al aan de centrale vergrendeling gedacht en die houd ik in de gaten. Ik heb een digitale voltmeter geïnstalleerd om te zien wanneer de ontlading begint en om dingen te controleren. Ik heb ook aan de gloeibougies gedacht. Als het relais defect is, kunnen ze vastlopen en niet meer uitschakelen, toch? Iets soortgelijks is mij overkomen met een Fiat, en het waren de gloeibougies. We hebben het relais gedeactiveerd en een directe knop geïnstalleerd. Het alarm kan niet werken omdat het er geen heeft. En de stuurbekrachtiging? De hydraulische pomp is elektrisch en kan ook stroom trekken als het relais defect is. Ik ben van plan de zekeringen te verwijderen zodra ik de ontlading op de voltmeter zie. Wat ik niet weet, is of alle zekeringen onder het stuur zitten of dat er nog meer onder de motorkap liggen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1309 door handmatig-mechanisch
Ik denk niet dat het de gloeibougies zijn, want onder andere de draden en gloeibougies zouden zijn doorgebrand. Houd er rekening mee dat ze doorbranden als ze continu draaien.
Maar één ding om in gedachten te houden is de dynamo, want die zou een defecte regelaar of diode kunnen hebben en die verbruikt af en toe stroom, omdat hij een positieve stroom rechtstreeks van de accu krijgt.

Ik denk niet dat het de stuurbekrachtiging is, want het lijkt erop dat de pomp niet elektrohydraulisch is, maar mechanisch en wordt aangedreven door een riem, maar ik zou het toch moeten controleren.

Heb je de interieurverlichting gecontroleerd? Soms raken de draden gerafeld en maken ze kortsluiting naar de aarde, soms blijft de binnenverlichting branden, en in andere gevallen heb je een enorme stroomopname. Het hangt ervan af welke draad de aarde raakt.

Als je een digitale voltmeter hebt, en het is een goede (geen goedkope, haha), sluit hem dan in serie aan tussen de aardklem en de aardkabel. Met het contact uit en de deuren dicht zou de stroom maximaal 0,01 A of 0,05 A moeten meten. Als je meer meet, is er iets mis. Koppel de grote pluskabel van de dynamo los, isoleer deze met tape en meet opnieuw om er zeker van te zijn dat het dat niet is.

Met vriendelijke groet, en wat het ook is, plaats het gerust zodat ik kan zien wat het is, want ik ben benieuwd, oké?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
18 jaar 2 maanden geleden #1312 door handmatig-mechanisch
Ik word er helemaal gek van. Sinds ik de voltmeter heb geïnstalleerd, is er geen sprake meer van ontladingen. Ik dacht aan de gloeibougies, maar je zei dat de draden zouden doorbranden, en dat is niet gebeurd. Wat de hydraulische pomp van de stuurbekrachtiging betreft: hoewel die elektrisch is, heeft hij geen riemen. De binnenverlichting blijft niet branden en ik zie nergens losse draden die met de massa verbonden zijn.
Voorlopig wacht ik op een nieuwe ontlading om tests uit te voeren. Ik concentreer me op de centrale vergrendeling, want ik denk niet dat één lampje de accu binnen drie of vier uur zal ontladen.