Normaal gesproken ontstaan ontladingen door verbruikers die werken ZONDER DAT HET CONTACT AAN IS, d.w.z. de klok, de radio, de interieurverlichting in de portieren, de centrale vergrendeling (indien aanwezig), het alarm, de sigarettenaansteker, en... Ik denk niet dat ik iets ben vergeten.
Het verbruik doordat de kofferbakverlichting blijft branden is niet ongebruikelijk; de kabel raakt beschadigd, raakt de grond en de accu is binnen een paar uur leeg.
Het verbruik dat u noemt is ongeveer 10 of 12 Ampère, rekening houdend met het feit dat u een accu van 70 Ah hebt en dat deze binnen 5 uur is doorgebrand. Dus ik denk niet dat het specifiek een 7W-lamp is; ik denk dat het ofwel een kortsluiting is, ofwel het alarm, ofwel de centrale vergrendeling, die de motoren kracht laat uitoefenen wanneer u de auto vergrendelt.
Een andere mogelijke oorzaak is dat als uw auto spanning van de sigarettenaansteker behoudt, zelfs met het contact uit (sommige hebben dit, andere niet), het mogelijk is dat de sigarettenaansteker contact maakt en de accu doorbrandt.
Probeer de zekeringen van de klok en de radio los te koppelen, de accu los te koppelen bij de massa-aansluiting en, met het contact uit, de kabel lichtjes tegen de accupool aan te raken. Als de vonk afgaat, is er stroomverbruik. Herhaal dit proces met de zekering van de sigarettenaansteker en de zekering van de centrale vergrendeling. Als de kabel bij de aansluiting niet meer vonkt, hebt u gevonden waar uw auto stroom verliest.
Een andere manier om dit te testen is door een multimeter in serie aan te sluiten tussen de massa-aansluiting van de accu en de massa-aansluiting van de auto. De stroomafname mag in geen geval hoger zijn dan 0,15 ampère als alles goed werkt. Een andere optie is om de multimeter te vervangen door een lampje van 1 of 2 watt, zoals bijvoorbeeld op het dashboard. Als het lampje gaat branden, verbruikt het stroom.
Ik hoop dat dit nuttig was.