Zoek MDM

Bulletin

enigszins hoog verbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12973 door handmatig-mechanisch
enigszins hoog verbruik Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik zal me even voorstellen. Ik heb een Picasso uit 2003 met 95.000 km op de teller en het verbruik is omhoog gegaan. Ik verbruik gemiddeld 10 l/100 km en ik rijd half in de stad en half op de snelweg. Een jaar geleden heb ik de luchtmassameter laten vervangen bij een Citroën en die heeft me een fortuin gekost. Het grappige is dat ik, terwijl de auto draait en stilstaat, het gemiddelde verbruik bekijk en dat het dan omhoog schiet. Ik vind het een beetje vreemd. Ik weet niet wat ik moet doen. Hij heeft alle wijzigingen aan de lucht-, diesel- en oliefilters ondergaan. Wat het vermogen betreft, weet ik het niet, misschien is het een beetje te veel. Ik merk het niet zo veel, mijn vriend heeft er ook een en die gaat gemiddeld niet boven de 7 liter. Ik rijd niet agressief, help me alsjeblieft, bedankt en groeten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13092 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: enigszins hoog verbruik
Het eerste wat je moet doen is de flowmeter goed schoonmaken, controleren of er geen pinnen defect zijn en ook kijken naar de rook die de auto produceert als je erop stapt, want het kan zijn dat er een injector is die te veel inspuit. Laat het ons weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13104 door handmatig-mechanisch
Allereerst heb ik een vraag aan je. Heb je onlangs toevallig de uitlaatdemper, katalysator of iets anders aan de uitlaatpijp vervangen?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13108 door handmatig-mechanisch
Ze hebben de cilinderteller voor me vervangen bij Citroën en volgens de diagnoseapparatuur gaven ze aan dat de injectoren goed inspuiten. Na het tweede antwoord heb ik noch de demper noch de katalysator vervangen. De rook die hij produceert bij het accelereren is wit, maar niet veel. Bedankt en met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13170 door handmatig-mechanisch
Ik vroeg je dat omdat auto's met een katalysator soms de beroemde lambdasonde bij de uitlaat hebben. De sensor meet de uitlaatgasemissies en werkt op basis van de temperatuur die hij registreert bij de uitlaat van de katalysator (sommige modellen hebben er één bij de inlaat en één bij de uitlaat).
Afhankelijk van wat hij meet, stuurt hij een commando naar de motorcomputer met de opdracht om meer of minder brandstof in te spuiten.
Deze sensor kan defect zijn. Het is gewoon een kwestie van vervangen en meestal is dat niet duur.