Zoek MDM

Bulletin

Renault Megane Classic distributiemerken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden - 15 jaar en 6 maanden geleden #12953 door handmatig-mechanisch
Renault Megane Classic distributieriem merken Gepubliceerd door manual-mecanica
Mijn probleem is dat de kleppen krom waren nadat de distributieriem van mijn Mégane brak. Ik heb de cilinderkop verwijderd en ter reparatie aangeboden. Ik heb hem weer in elkaar gezet en toen bleek dat ik bij het monteren van de riem de poeliepunten niet op de motor kon vinden. Ik heb hem gemonteerd met de markeringen op de riem, maar na twee volledige omwentelingen komen de markeringen op de riem niet overeen met die op de poelies. Ik denk dus dat ik hem moet markeren met de punten op de motor, die ik niet kan zien. Ik probeer hem ook te starten en merk dat er geen diesel bij de pomp komt. Kunt u mij helpen te achterhalen waar de markeringen op de motor zitten of een andere procedure volgen, omdat er geen diesel bij de pomp komt?
Laatste editie: 15 jaar 6 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12979 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane Classic distributieriemen
De distributie heeft geen merktekens en is voorzien van een speciaal gereedschapssetje. Wat de pomp betreft, moet u controleren of deze stroom krijgt en of de zekeringen in orde zijn. Als de pomp goed werkt, hebt u misschien op de knop voor de traagheidsuitschakeling gedrukt. Druk er nogmaals op en dat is alles.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #13177 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane Classic distributieriemen
De Renault Mégane heeft geen timingmarkeringen op de motor, alleen markeringen op de riem. Bij twee keer draaien is het normaal dat de markeringen niet overeenkomen. Je moet er alleen voor zorgen dat het dezelfde riem is, zodat deze de kleppen niet raakt bij het draaien en starten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 5 maanden geleden #13276 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik zal me even voorstellen. Ik ben Manu5. Ik neem aan dat je het over de F9Q-motor hebt. Om de krukas te blokkeren, moet je een schroef met een Torx-dop net onder de olieopvangbak verwijderen. Plaats een 7 mm boortje, als ik me goed herinner, en draai de krukas, waarbij je met het boortje druk uitoefent tot je het blokkeerpunt vindt. De nokkenas heeft een puntvormige markering aan de bovenkant. Als je naar het nokkenasdeksel kijkt, zie je dat er een inkeping in zit. Gebruik dat als referentie. Monteer de riem met een lijn op het nokkenaspunt, een andere op het krukastandwiel, dat er ook een heeft, en de resterende lijn is de pomp. Draai hem vervolgens 2 slagen en controleer op mechanische schokken. Na 2 slagen mogen de lijnen nooit samenvallen met de punten, omdat de riem zijn cyclus anders uitvoert. Ik hoop dat deze informatie nuttig is. Ik zou beide meelooprollen en de spanner vervangen. Met vriendelijke groet, Manu5.