Zoek MDM

Bulletin

Wagoneer 82

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12858 door handmatig-mechanisch
Wagoneer 82 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo vriend, bedankt voor je steun aan degenen onder ons die niet zo handig zijn met motoren.

Ik zou graag willen weten of je me kunt helpen. Ik heb een Wagoneer pick-uptruck uit 1982.
Het probleem is dat het voorste lager aan de passagierskant begon te barsten. Ik heb hem uit elkaar gehaald en ontdekte dat hij geen lagermoer heeft zoals andere voertuigen die ik heb gerepareerd. Deze truck heeft een ander systeem. Ik kon de schijf niet verwijderen, maar er zit geen moer op. Kun je me helpen? Hoe demonteer ik hem om de twee voorste lagers te vervangen? Ik hoop dat je me kunt helpen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden - 15 jaar en 4 maanden geleden #12987 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Wagoneer 82
Hoi, ik weet niet zeker of je het probleem al hebt opgelost.
Als je de sloten al hebt verwijderd en de lagers hebt gezien, maar je hebt de sleutel niet, kun je een schroevendraaier of iets dergelijks gebruiken om ze los te draaien. Ze hebben dubbele moeren. Zodra je de eerste moer losdraait, komt de tweede er heel gemakkelijk af. Je zult een nieuwe moer voor het slot moeten halen. Als je vragen hebt, stuur ik je mijn e-mailadres in een privébericht.
Ik wens je succes.
Laatst bewerkt: 15 jaar 4 maanden geleden door . Reden: e-mailadres verwijderen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #12999 door handmatig-mechanisch
Hallo vriend, ik hoop dat het goed met je gaat. De waarheid is dat ik ze er niet uit heb kunnen krijgen.
Ik heb de lagers een paar keer vervangen, maar zoals ik al eerder zei, als je de lagerkap verwijdert, zie je de moer die de voorste schijf vasthoudt. Als je de moer verwijdert, komt het lager eruit.
Ik heb de vergrendeling van de voorwielaandrijving verwijderd. Ik heb hem goed schoongemaakt. Ik kon naar binnen kijken, maar er zit geen moer. De schijf heeft wat speling naar binnen en naar buiten, maar hij lijkt elkaar te raken.
Ik zie niets achter de schijf. Het moet weer een systeem zijn waar ik niet bekend mee ben.
Ik zou het erg op prijs stellen als je me zou kunnen helpen, en moge God je zegenen voor het helpen van mensen op dit forum zonder interesse. Dank je wel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #13056 door handmatig-mechanisch
Hallo; het probleem is dat ik niet weet wat een "kogellager" is, en toen heb ik hem bij de voorste schijf uit elkaar gehaald en moet je de twee moeren losdraaien, zoals de andere heer al zei. Als je ze niet kunt zien, komt dat doordat hij ze niet heeft of doordat er een "cup" of borgring in zit die hem vasthoudt. Controleer het zorgvuldig met een zaklamp of lampje. Anders kun je het hele wielstel eruit halen en van buitenaf inspecteren.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar 1 maand geleden #14416 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag, maar goed, het punt is dat je moet controleren of er een houder aan de binnenkant achter de moer zit; als je die verwijdert, komt de complete montage eruit, anders zit er een scherpe rand aan de punt waardoor hij er niet uit kan