Zoek MDM

Bulletin

Audi A4 heeft acceleratie en vermogen verloren

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #12855 door handmatig-mechanisch
Hallo,
dit is de eerste keer dat ik schrijf, dus ik zal niet te lang doorratelen en kijken of ik met jouw ervaring het probleem kan oplossen.

Ik heb een Audi A4 B5 1.9 TDI 115 pk en ik heb er 190.000 km mee gereden. Al ongeveer 1.000 km merk ik dat hij niet meer zo trekt als vroeger. Hij accelereert langzamer tot 1900 tpm en dan weer normaal. Dit gebeurt in alle versnellingen en hij haalt moeilijk de 130, 140 tpm.
Ik heb de uitlaat schoongemaakt, er zitten nieuwe filters in (allemaal) en olie, maar ik weet niet waar ik nog meer naar moet kijken. De auto heeft altijd prima gelopen bij lage toerentallen en nu is hij waardeloos. Groeten

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #12917 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Audi A4 heeft acceleratie en vermogen verloren
Hoi Karma, ik kan je vertellen dat je met die kilometers de injectoren misschien moet laten controleren. Met die kilometers, en dat zijn er niet veel, kunnen ze wat storingen gaan geven. Ik weet niet of jouw model een katalysator heeft, maar zo ja, dan zou dat ook een factor kunnen zijn.
Ik weet niet wat ik verder kan zeggen, behalve succes...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 3 maanden geleden #12946 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Audi A4 heeft acceleratie en vermogen verloren
verander de flowmeter