Zoek MDM

Bulletin

Chrysler Neon Dohc 97 start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12839 door handmatig-mechanisch
Chrysler Neon DOHC 97 start niet Geplaatst door manual-mecanica
Hallo. Ik heb een Chrysler Neon DOHC uit 1997 en na het wassen van de motor wilde hij niet starten. Na een tijdje startte hij wel, rookte hij en rookte hij naar rauwe benzine, maar alles was in orde. Op de terugweg, bij ongeveer 140 km/u, ging het olielampje even branden en weer uit. Ik stopte vanwege witte rook. Het was een kapot oliedruklampje. De motor had geen last van olietekort, omdat ik op tijd was gestopt. Feit is dat hij nu niet start. Mijn monteur, die een scanner en alles heeft, kan de storing niet vinden. Hij geeft een foutmelding over een gebrek aan signaal van de krukaspositiesensor tijdens het starten. Zou het kunnen dat de auto zonder een nieuw olielampje en zonder draaiende motor niet start?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12870 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 97 Chrysler Neon DOHC start niet
De auto start niet omdat deze code aangeeft dat er bij het starten of daarna geen vonk is. Deze sensor is verantwoordelijk voor het sturen van een vonksignaal naar de bobine en vervolgens naar de kabels en bougies. Controleer dit. Het is een magneet en deze verliest zijn eigenschappen niet door water. Het kan echter zijn dat de stekker of connector los is geraakt. Controleer dit en laat het ons weten.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.