Zoek MDM

Bulletin

Hulp met Atlantic

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12807 door handmatig-mechanisch
Hulp met Atlantic Geplaatst door manual-mecanica
Nou, ik vraag om hulp met de Atlantic van mijn baas. Het bleek dat de versnellingsbak kapot was, dus we hebben de versnellingsbak ingeruild (degene die ze ons in ruil gaven werkt, hij is getest), dus die hebben we nu gemonteerd.

Maar het probleem is dat de auto erg traag is, hij heeft geen vermogen, hij is erg traag (het duurt even om bergop te gaan:droog: ), maar zodra hij een afdaling of een vlakke ondergrond raakt, krijgt hij vermogen.

We hebben verschillende monteurs gevraagd en ze vertelden ons verschillende dingen. De grap is dat we alles hebben gedaan wat ze ons vertelden en het is nog steeds hetzelfde.

-Dat het te laat is (we hebben hem al meegenomen en hij is nog steeds hetzelfde).
-Bougies (nieuw en hetzelfde).
-Platina (nieuw en afgesteld en hetzelfde).
-Dat de motor misschien niet werkt (ze hebben hem alleen van nieuwe ringen voorzien, ik denk niet dat dat het is).

Wat denk je dat het zou kunnen zijn? Ik hoop dat je ons kunt helpen het te repareren. Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12836 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Help met Atlantic
Controleer bij twijfel eerst de compressie van de zuigers. Deze moet minimaal 100 psi of minimaal 90 psi zijn. Is de transmissie van uw auto automatisch of standaard?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12840 door handmatig-mechanisch
De versnellingsbak is automatisch.

En kijk, de auto wordt helemaal gerepareerd, en de motor is net geringd en geïnspecteerd. De zuigers zitten er ook bij, toch?

En als het de zuigers waren, zou je dan de in olie gedrenkte bougies eruit halen? Alleen de gerookte.

Ik heb het mis, verbeter me.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12842 door handmatig-mechanisch
het is niet nodig om de bougies nat te maken om compressie te voorkomen, daarom zeg ik je dat je hem naar een andere monteur moet brengen en hem de compressiemeting zuiger voor zuiger moet laten uitvoeren. Als de meting goed is, zoals ik je al eerder vertelde, ligt het niet aan de motor. Je kunt ook controleren of de motor meer toeren maakt dan hij aankan. Als dat zo is, slipt de versnellingsbak. Ik neem aan dat het automatisch is. Als de motor schokt en geen toeren maakt, ligt het aan de motor. Controleer de zuiger en laat me weten of het niet te lang duurt voordat de zuigerveren door onzorgvuldigheid bij de installatie verschuiven. Ook kan er een compressielek in de kleppen zitten.