Zoek MDM

Bulletin

Ik denk dat ik de oliepomp moet vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden - 15 jaar en 6 maanden geleden #12830 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik denk dat ik de oliepomp moet vervangen
Kijk, ik heb een Mercedes-Benz Sprinter waarvan ik onlangs de motor heb laten reviseren. Ik heb er een nieuwe in gezet, inclusief de oliepomp. Als hij warm is, heeft hij een druk van 5,5 tot 7 kg, warm, en 14 kg, koud. Als hij warm is, is die druk 14 kg, en koud 18 kg. Kijk, naar mijn mening is een druk van 5 of 7 kg normaal. Ik zal je vertellen waarom, omdat een te hoge oliedruk vaak leidt tot het breken van de lagers. Als je nog steeds twijfelt over de oliedruk, ga dan naar een winkel die meters verkoopt en controleer de oliedruk. Met vriendelijke groet
. P.S. Als je nieuwsgierig bent, ververs dan de olie en het filter en kijk wat er aan de hand is. Olie verliest vaak aan viscositeit, wat leidt tot een verhoogde vloeistofstroom en drukverlies, maar dit gebeurt alleen bij olie die minstens 15.000 km oud is. Met vriendelijke groet.
Laatste editie: 15 jaar 6 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12832 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik denk dat ik de oliepomp moet vervangen
Aaa ok ok heel erg bedankt... groeten... het was erg nuttig voor mij

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12834 door handmatig-mechanisch
Oké, allereerst, welke olie gebruik je? Probeer eerst de druk te meten met 20W50 olie. Sluit een fysieke oliedrukmeter aan in plaats van de oliedrukbol op de kop. Controleer de druk bij normale bedrijfstemperatuur (90 tot 100 graden Celsius). Let op de druk bij 2000 tpm. Deze moet minimaal 19 psi (19 psi) zijn. Dit is de VW-specificatie. Leg vervolgens uit wat er is gebeurd.