Zoek MDM

Bulletin

Ik denk dat ik de oliepomp moet vervangen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12793 door handmatig-mechanisch
de oliepomp moet .
Hallo vrienden.
Ik heb een probleem met mijn Gol GLi 1.6. Als hij warm is en regelt, geeft hij ongeveer 12 pond aan. Als ik gas geef, bereikt hij 30. Als hij koud is, regelt hij op 60 pond, en als ik gas geef, bereikt hij 80 pond.

Ik weet niet of het de oliepomp is of iets anders... maar de druk is erg laag... Als hij warm is,
nou, als iemand me kan helpen... Groeten en bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12803 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik denk dat ik de oliepomp moet vervangen
Hoi Nacho, je vermeldt niet hoeveel kilometer je auto heeft gereden, maar voordat je de pomp vervangt, is het een goed idee om hem te testen om te zien of hij goed werkt. Een lage druk kan te wijten zijn aan lekkage in de nokkenas, hulpas, drijfstang of hoofdlagers. Als de olie koud is, is het normaal dat er meer druk is, en wanneer de olie opwarmt, wordt deze vloeibaarder en neemt de druk af. Controleer deze onderdelen voordat je iets vervangt. Laat ons weten wat je ontdekt, zodat we je kunnen helpen. Veel succes en met vriendelijke groet. :) :lachen:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12804 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik denk dat ik de oliepomp moet vervangen
Nou ja, misschien is het ook een goed idee om de olie te verversen en het nog eens te proberen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12817 door handmatig-mechanisch
Het hangt ervan af... als de motor versleten is, en je gebruikt 15W40 en giet er 20W50 in, dan stijgt de oliedruk. Heeft de pomp even tijd nodig om druk op te bouwen wanneer je hem start?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12827 door handmatig-mechanisch
Zodra hij start, bouwt hij meteen druk op. Als hij warm is, reguleert hij naar 15 pond en als ik gas geef, bereikt hij 30.
Dat lijkt me erg weinig druk... is er enig risico met die druk... of kan ik hem laten rijden zolang het oliedruklampje niet gaat branden???