Zoek MDM

Bulletin

temperatuursensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12709 door handmatig-mechanisch
temperatuursensor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik wilde een vraag stellen: zijn de temperatuursensoren voor alle voertuigen gelijk? Ik vraag dit omdat ik een Rover 214si heb en de temperatuursensor in slechte staat verkeert. De snelste optie die ik heb, is een temperatuursensor van een Nissan V16, die fysiek identiek is. Sommigen zeggen echter dat de sensoren bij verschillende temperaturen worden geactiveerd, en ik weet ook niet bij welke temperatuur de V16 wordt geactiveerd.
Als iemand me hierover meer informatie kan geven, zou ik dat zeer op prijs stellen.

Met vriendelijke groet,

Javier.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12746 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: temperatuursensor
De temperatuursensoren worden bij geen enkele temperatuur geactiveerd, ze werken altijd koud of warm. Wat u moet controleren, is de interne weerstand van de sensor, die bereiken of schalen heeft. Deze beginnen bij 4,1 Ω en dalen naarmate de temperatuur stijgt. Wat hiermee wordt bereikt, is het aanpassen van de injectiepuls, dat wil zeggen de hoeveelheid tijd dat de injector open is, en dit betekent de hoeveelheid brandstof die moet worden geïnjecteerd. Om deze reden kost het veel om koud te starten als ze in slechte staat zijn vanwege overtollige brandstof. Wanneer de injector wordt uitgeschakeld, wordt er een startsignaal van -40 graden Celsius afgegeven. Als u de parameters opneemt en vergelijkt, als ze hetzelfde zijn, werkt het voor u, maar in de meeste gevallen zijn ze niet generiek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12747 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank voor de informatie. Het probleem met de temperatuursensor is me volkomen duidelijk. Ik denk dat het waarschijnlijk niet nuttig zal zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12772 door handmatig-mechanisch
kikemec schreef:

De temperatuursensoren worden bij geen enkele temperatuur geactiveerd, ze werken altijd koud of warm. Wat u moet controleren, is de interne weerstand van de sensor, die bereiken of schalen heeft. Deze beginnen bij 4,1 Ω en dalen naarmate de temperatuur stijgt. Wat hiermee wordt bereikt, is het aanpassen van de injectiepuls, dat wil zeggen de hoeveelheid tijd dat de injector open is, en dit betekent de hoeveelheid brandstof die moet worden geïnjecteerd. Om deze reden kost het veel om koud te starten als ze in slechte staat zijn vanwege overtollige brandstof. Wanneer de injector wordt uitgeschakeld, wordt er een startsignaal van -40 graden Celsius afgegeven. Als u de parameters opneemt en vergelijkt, als ze hetzelfde zijn, werkt het voor u, maar in de meeste gevallen zijn ze niet generiek.

Duidelijke en eenvoudige uitleg. Groeten KIKEMEC. :woohoo: