Zoek MDM

Bulletin

temperatuursensor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12709 door handmatig-mechanisch
temperatuursensor Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik wilde even een vraag stellen: zijn temperatuursensoren universeel toepasbaar in alle auto's? Ik vraag dit omdat ik een Rover 214si heb en de temperatuursensor defect is. De snelste optie die ik heb is een temperatuursensor van een Nissan V16, die er fysiek identiek uitziet, maar sommige mensen zeggen dat de sensoren bij verschillende temperaturen activeren en ik weet niet bij welke temperatuur de sensor van de V16 activeert.
Als iemand hier meer informatie over kan geven, zou ik dat zeer waarderen.

Groeten,

Javier.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12746 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp: Re: temperatuursensor
Temperatuursensoren activeren niet bij een specifieke temperatuur; ze functioneren altijd, of de motor nu koud of warm is. Wat u moet controleren, is de interne weerstand van de sensor. Deze sensoren hebben een bereik of schaal, beginnend bij 4,1 ohm en afnemend naarmate de temperatuur stijgt. Dit beïnvloedt de injectiepuls, oftewel de tijdsduur dat de injector open is, wat op zijn beurt de hoeveelheid ingespoten brandstof bepaalt. Daarom zijn koude starts erg moeilijk wanneer ze defect zijn, vanwege de overmatige brandstofinjectie. Wanneer de injector wordt afgesloten, stuurt deze een startsignaal van -40 graden Celsius. Zoek de parameters op en vergelijk ze; als ze hetzelfde zijn, zal het werken. In de meeste gevallen zijn ze echter niet universeel.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12747 door handmatig-mechanisch
Hartelijk bedankt voor de informatie; het probleem met de temperatuursensor is me nu helemaal duidelijk. Ik denk dat het bij mij waarschijnlijk niet gaat werken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12772 door handmatig-mechanisch
kikemec schreef:

Temperatuursensoren activeren niet bij een specifieke temperatuur; ze functioneren altijd, of de motor nu koud of warm is. Wat u moet controleren, is de interne weerstand van de sensor. Deze sensoren hebben een bereik of schaal, beginnend bij 4,1 ohm en afnemend naarmate de temperatuur stijgt. Dit beïnvloedt de injectiepuls, oftewel de tijdsduur dat de injector open is, wat op zijn beurt de hoeveelheid ingespoten brandstof bepaalt. Daarom zijn koude starts erg moeilijk wanneer ze defect zijn, vanwege de overmatige brandstofinjectie. Wanneer de injector wordt afgesloten, stuurt deze een startsignaal van -40 graden Celsius. Zoek de parameters op en vergelijk ze; als ze hetzelfde zijn, zal het werken. In de meeste gevallen zijn ze echter niet universeel.

Duidelijke en eenvoudige uitleg. Groeten, KIKEMEC :woohoo: