Zoek MDM

Bulletin

Mijn Reno Megane is geblokkeerd

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12697 door handmatig-mechanisch
Mijn Reno Megane is geblokkeerd. Gepubliceerd door manual-mecanica
Mijn auto zit op slot en ik weet niet wat ik moet doen. Het is een Mégane Reno en hij kan alleen met de sleutel worden gestart. Hij is kapot en er is geen andere manier om hem te starten, want hij blokkeert alles. Ik heb dringend hulp nodig. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb de auto nodig en de monteurs die ernaar zijn komen kijken, weten niet hoe ze dit probleem moeten aanpakken. Ze zeggen alleen dat ik een nieuwe sleutel moet bestellen, maar ik heb een offerte gekregen en die is erg duur, omdat hij vanuit het buitenland moet worden besteld en een waarde heeft van ongeveer 400.000 euro, en dat is niet binnen mijn bereik.
Alle informatie is welkom.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12703 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Renault Megane is geblokkeerd
kijk met een scanner, je kunt hem ontgrendelen als het probleem is dat de computer geblokkeerd is, dan is er geen probleem. Als het een probleem met je sleutel is, zul je er een moeten kopen als je niet beide hebt. Of de andere optie, tenminste hier in Chili, is dat ze de sleutels ontgrendelen met hun codes en dat het werkt als een normale auto, dit wordt gedaan door de bedrijven waar je sleutels laat bijmaken, niet de huizen, maar andere. Probeer het te vragen, je krijgt er niets voor terug. er is nog een andere optie, maar die werkt alleen als je het op de vingers van één hand kunt tellen. Haal de accu 30 seconden of een minuut los en kijk wat er gebeurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12704 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn Renault Megane is geblokkeerd
Laten we eens kijken, vriend...
als je wilt dat de auto start, is dat heel eenvoudig. Maak een duplicaat autosleutel. Het maakt niet uit of deze van een speciaal materiaal is gemaakt; het belangrijkste is dat de snede exact hetzelfde is. Als je de sleutel eenmaal hebt, is het mogelijk dat het zwarte deel van de sleutel, waar de knoppen voor de centrale vergrendeling zitten, beschadigd is. Zoek een manier om de sleutel te openen. Verwijder heel voorzichtig een soort zwart steentje dat in de onderkant van de plastic sleutel is gedrukt.
Steek vervolgens de sleutel (duplicaat) erin, plaats het verwijderde glas bij de startschakelaar en zet het contact aan.
Start vervolgens je auto en klaar.B)
Wat u daar doet, is dat uw voertuig is uitgerust met een startonderbreker (bij Renault zijn ze heel specifiek met dit systeem en het is ingedeeld in de letters A, B, C, D, ... Z, maar het werkt altijd). Elke keer dat u de sleutel in het contact steekt, zit er een kristal, een zogenaamde "transponder", dat een code uitzendt naar de antenne (transceiver) die rond de startknop zit. Deze code verandert elke keer dat u de sleutel in het contact steekt en vervolgens verwijdert, wat betekent dat u alleen wordt herkend aan de hand van de laatste code die de transponder heeft opgeslagen. Zelfs als u de sleutel koopt, start het voertuig niet, omdat u de sleutel, de startonderbreker en de PCM moet programmeren.
In de meeste gevallen laten ze de auto stilstaan en doen ze er een willekeurige sleutel in, waardoor uw voertuig kwetsbaar is voor inbraak.

Succes.B)