Zoek MDM

Bulletin

dieselmotor start niet met nokkenas

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12686 door handmatig-mechanisch
Dieselmotor start niet met common rail. Geplaatst door manual-mecanica
De motor start niet; ik moet hem met behulp van een externe hulpmotor aan de praat krijgen. Als hij eenmaal loopt, slaat hij direct aan als hij warm is. Het is een common rail-systeem. Ik heb de injectoren verwijderd en schoongemaakt, en de motorprestaties zijn verbeterd; hij loopt stationair beter, maar hij start nog steeds niet zonder hulp van buitenaf. Ik heb een uitleg nodig over wat ik nog meer kan controleren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12687 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Dieselmotor met common rail start niet
Het zijn vrijwel zeker de injectoren; waarschijnlijk is er één verstopt, waardoor de druk via de retourleiding ontsnapt en het systeem de vereiste druk van 160 kg niet kan bereiken. Om ze te controleren, sluit u de retourleiding naar de tank af en verbindt u enkele van de overloopbuizen van de injectoren met vier opvangbakken. Start de motor en als een van de bakken zich vult met diesel, is dat de defecte injector. Vervang deze of laat hem repareren. Houd er rekening mee dat sommige injectoren een codenummer hebben en opnieuw gecodeerd moeten worden met een diagnosescanner.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12690 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp Re: Dieselmotor met common rail start niet
Je hebt niet vermeld wat voor auto het is of hoeveel kilometer hij heeft gereden, maar als het een auto is die in een stoffige omgeving gebruikt wordt of al veel kilometers heeft gemaakt, raad ik je aan de cilindercompressie te controleren. Mogelijk is de compressie in een of meerdere cilinders erg laag. Oververhitting kan ook de zuigerveren beschadigen, en dan zit je met een probleem. Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12691 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik denk dat de anderen gelijk hebben over je probleem
. Afhankelijk van de kilometerstand kan het zijn dat de injectoren niet goed werken
. Ook kan het zijn dat de hogedrukbrandstofpomp niet de normale druk van 18.000 psi levert. Ten slotte kan er sprake zijn van voortijdige slijtage van de cilinders door het gebruik van een luchtfilterelement met een oranje rand, dat sponsachtig aanvoelt. Dit type filter is bedoeld voor Accents met een atmosferische benzinemotor,
en de filterbehuizing kan vervormen en veel stof opzuigen, dat vervolgens rechtstreeks in de cilinders terechtkomt. Je moet meer informatie geven, zodat we een beter beeld van je situatie kunnen krijgen. Tot ziens, en laat het me weten als je meer details hebt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 8 maanden geleden #12695 door handmatig-mechanisch
De injectiedruk kan bij een hoog motortoerental oplopen tot 1350 bar.
De injectie-ECU integreert de volgende parameters:
Als er stroom naar de injector gaat, test dan de cilinderreferentiesensor;
controleer het filter, mogelijk is het verstopt;
controleer de stuursensor, brandstofsensor, hogedrukregelaar, turbodruksensor,
luchtmassasensor, watertemperatuursensor, inlaatluchttemperatuursensor
,
rempedaalsensor, koppelingspedaalsensor,
voertuigsnelheidssensor, elektronische startonderbreker
en andere functies, afhankelijk van de uitrusting (CCA...).
Deze functies worden overgenomen door de motorregeleenheid.

Het voorfilter bevindt zich vóór de lagedrukpomp, vóór
de pompinlaat.
Het andere filter bevindt zich na de pomp, samen met de waterafscheider.
De injectoren worden niet gedemonteerd, maar vervangen.