Zoek MDM

Bulletin

Koppelingsgeluid op een Fiat Stilo

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12558 door handmatig-mechanisch
Fiat Stilo Koppelingsgeluid Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Fiat Stilo met een geluid dat uit het koppelingspedaal komt. Bij het schakelen klinkt het als een oude bedveer. Ik wil graag weten waarom en of het een kostbare storing is. Als iemand me kan helpen, zou ik dat op prijs stellen. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12574 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koppelingsgeluid bij een Fiat Stilo
Als het geluid maakt met het pedaal ingetrapt, kan het het druklager zijn. Zo niet, dan is het de versnellingsbak. En die is duur, dus het beste is om er een tweedehands te vinden en die te laten monteren. Het kost je een paar honderd euro. Ik hoop dat dit helpt. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12597 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koppelingsgeluid bij een Fiat Stilo
Het meest waarschijnlijke, afgaande op wat u zegt, is dat het het axiale lager is. Wees echter voorzichtig, want het geluid kan van het pedaal zelf komen. Controleer dit eerst en smeer het. Als het niet lukt, moet u de doos verwijderen. Dit is vrij kostbaar, maar vervang na demontage alle onderdelen, de schijfrem en het lager. Nu moet u zeker weten of het geluid afkomstig is van wanneer u het pedaal intrapt, de koppeling defect is. Als het geluid hoorbaar is tijdens normaal rijden, dan is het de doos.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 6 maanden geleden #12735 door handmatig-mechanisch
Ten eerste gebeurt dit zowel met draaiende als stilstaande motor.