Zoek MDM

Bulletin

Ik wil informatie. VW Bora 2005 BER-motor.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12548 door handmatig-mechanisch
Hallo alle forumleden, een paar maanden geleden heb ik een VW Bora uit 2005 gekocht, een Mexicaans product, en ik ben op zoek naar technische informatie hierover. Het lijkt erop dat dit type motor slechts in een beperkt aantal exemplaren is gebouwd, wat de reden zou kunnen zijn waarom ik geen informatie kan vinden. Ik wil jullie bij voorbaat bedanken voor alle hulp die jullie kunnen bieden. Horacia A.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12566 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Info aanvragen. VW Bora 2005 BER-motor.
Ik raad je aan de handleiding voor de Audi A6 uit 2005 te downloaden, aangezien die vrijwel identiek is aan de Bora. Je vermeldt dat hij een BER-motor heeft. Gaat het om de 5-cilinder? Heb je een specifiek probleem of ben je gewoon op zoek naar wat informatie?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
15 jaar en 4 maanden geleden #12581 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Info aanvragen. VW Bora 2005 BER-motor.
Hallo Blanco69W, bedankt voor je snelle reactie. Gelukkig heb ik tot nu toe geen problemen met de Bora gehad. Ik heb echter altijd graag gehoord over de auto's die ik heb gehad, aangezien ik al sinds mijn kindertijd monteur ben, hoewel ik nu met pensioen ben.
De motor is een viercilinder, maar het viel me op dat ze bij deze auto de MAF bij de luchtfilteruitlaat niet meer gebruiken. Na onderzoek bleek dat deze in één unit in het spruitstuk zat, die hij deelt met de MAP-sensor.
Dus ik neem aan dat er nog andere modificaties zijn waar ik niet van op de hoogte ben. Het eerste hulpmiddel dat ik kocht was de scanner; ik blijf hem gebruiken zodra ik fysiek bewijs heb, want ik vind storingen waarvoor speciaal gereedschap nodig is.
De handleiding die ik heb gedownload is de VW JETTA, GOLF, GTI Service Manual A4 Platform. Het is een uitstekende handleiding (ik kan hem van harte aanbevelen). Ik heb ongeveer 1900 pagina's afgedrukt, maar die engine is er niet bij, dus ik ga eens kijken wat je aanbeveelt om te zien of ik nog iets anders kan vinden.
Nogmaals bedankt voor de informatie, en we houden je op de hoogte van je voortgang. Horacio.